یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
ابتلای ۴۴۱۴ نفر به کرونا در استان مرکزی طی ۲ هفته گذشته
اراک- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پس از گذشت ۲ هفته از شروع آبان ماه، چهار هزار و ۴۱۴ نفر در استان مرکزی به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی علی‌محمدی ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: از چهار هزار و ۴۱۴ مورد مثبت شناسایی شده ابتلاء به کرونا در استان ۲ هزار و ۷۹۳ نفر مربوط به شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، یک هزار و ۵۸۱ نفر دانشگاه علوم پزشکی ساوه و ۱۳۰ نفر مربوط به دانشکده علوم پزشکی خمین بوده است.

وی افزود: در دو هفته نخست آبان ماه ۵۴.۲ درصد مردان و ۴۵.۸ درصد زنان در استان به کرونا مبتلا شدند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از مجموع چهار هزار و ۴۱۴ نفر مورد جدید شناسایی شده ۹۲۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و خدمات درمانی را دریافت کردند.

به گفته علی‌محمدی در این بازه زمانی تعداد موارد ابتلاء به ویروس کرونا در شهرستان‌های آشتیان ۵۶ نفر، اراک ۲ هزار و ۳۴ نفر، تفرش ۶۰ نفر، خنداب ۴۵ نفر، دلیجان ۱۱۹ نفر، شازند ۱۲۴ نفر، فراهان ۷۲ نفر، کمیجان ۶۹ نفر و محلات ۱۲۲ نفر بوده است.

وی اظهار کرد: در بازه زمانی مذکور در شهرستان‌های استان یک هزار و ۵۵۲ مرد و یک هزار و ۱۵۱ زن به ویروس مبتلا شدند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۴۲۱ نفر از مبتلایان زنان خانه دار کمتر از ۶۰ سال، ۳۷۶ نفر زنان خانه دار بالای ۶۰ سال، ۵۲۴ نفر کارمند، ۳۴۰ نفر بازنشسته، ۴۰ نفر محصل و دانشجو، ۲۳۵ نفر کارکنان بهداشت و درمان، ۷۰ کارگر و ۴۰ سرباز و نظامی بودند.

علی‌محمدی در خصوص میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا در استان عنوان کرد: بیشترین میزان ابتلاء با ۹۲۷ نفر در گروه سنی ۳۹-۳۰ سال و بیشترین موارد ابتلاء با ۶۲۳ مورد در بین زنان خانه دار کمتر از ۶۰ سال، ۶۵۰ نفر کارمند و ۵۹۲ نفر زنان خانه دار بالای ۶۰ سال بوده است.

وی افزود: ۳۳۳ نفر از کارکنان بهداشت و درمان نیز به ویروس مبتلا شدند و یک هزار و ۱۳۳ نفر از بیماران استان نیز دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در دو هفته ابتدایی آبان ماه اظهار کرد: در این راستا ۱۷۶ نفر در کل استان مرکزی بر اثر ابتلاء به این ویروس جان باختند به طوری که ۹۷ نفر آنها مرد و ۱۲۹ نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۱۴ نفر دانشکده خمین و ۳۳ نفر دانشگاه علوم پزشکی ساوه بودند.

کد خبر 11078
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار