یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
آغاز محدودیت های کرونایی اصناف در شیراز
شیراز - رئیس اتاق اصناف شیراز گفت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ ستاد استانی، محدودیت های کرونایی اصناف در شیراز آغاز شد.

محمود هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در بسیاری از شهرهای کشور، قرمز و بحرانی است افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای فعالیت همه صنوف ذکر شده در مصوبه محدودیت اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ساعت اعمال محدودیت درست در زمان اوج کار صنوف است اما با این حال اصناف نسبت به قانون تمکین می‌کنند و در صورت تخلف، متخلفان هم با جریمه‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا روبه‌رو خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف شیراز افزود: بر اساس قوانین ستاد ملی کرونا در برخورد با متخلفان، بازرسان اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف در مرحله اول با کسانی که ابلاغیه را رعایت نکرده‌اند، برخورد و اقدام به پلمب یک هفته‌ای واحد صنفی متخلف خواهند کرد.

هاشمی اظهار کرد: محدودیت‌های صنفی از ابتدای شیوع کرونا اعمال شده است و اصناف در این مدت نیز تلاش کرده‌اند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و امیدوار هستیم اجرای این طرح بتوانند در قطع زنجیره ویروس کرونا مؤثر باشد البته این مساله نیاز به همراهی مردم و لغو سفرها نیز دارد.

وی افزود: اصناف از ابتدای امسال در شرایط سختی فعالیت کردند و رکود بازار و تورم فشار اقتصادی زیادی را به اصناف تحمیل کرد و امیدواریم شرایط کاری اصناف و محدودیت‌های اعمال شده بر روند کاریشان دیده شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: از اصناف انتظار داریم همچون گذشته مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا را اجرا کنند و در اولویت خود قرار دهند چون اعتقاد داریم اصناف شیراز در سطح کشور از پیشگامان پیشگیری و مقابله با کرونا بوده و هستند.

هاشمی افزود: اصناف شیراز ۱۵ اسفند ماه ۹۸ اولین گروه از کسبه و بازاریان ایران بودند که داوطلبانه فعالیت خود را پیش از اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا در جهت حفظ سلامت شهروندان تعطیل کنند.

وی ادامه داد: اصناف شیراز تا به امروز گام‌به‌گام مصوبات ستاد مدیریت کرونا را اجرا کردند و ترجیح دادن سلامت بر معیشت از سوی اصناف در تاریخ شیراز ماندگار خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: همانطور که معیشت اصناف بسیار برای ما حائز اهمیت است و اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا توجه ویژه‌ای به کسبه و بازاریان داشته و دارند حفظ سلامت مردم و واحدهای صنفی نیز در اولویت ما قرار دارد و معیشت و سلامت مکمل هم معنا پیدا می‌کند.

کد خبر 11270
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار