شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
آلمان و فرانسه نیمه رسانا می سازند
آلمان، فرانسه و ۱۱ کشور اتحادیه اروپا برای توسعه صنعت نیمه رسانا و دستیابی به قدرت رقابت با آمریکا و آسیا، با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، ۱۳ کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و اسپانیا قصد دارند با همکاری یکدیگر در توسعه فناوری پردازشگر  نیمه رسانا سرمایه گذاری کنند.

چنین اقدامی  به رشد اروپا در حوزه تولید نیمه رسانا، بخش های مرتبط با آن و همچنین فناوری های مخصوص دستگاه های متصل به یکدیگر و پردازش اطلاعات کمک می کند و به این قاره قدرت رقابت با آمریکا و آسیا را می دهد.

در حال حاضر سهم اروپا از بازار۴۴۰ میلیارد یورویی نیمه رسانای جهان ۱۰ درصد است. علاوه برآن اروپا برای تولید دستگاه ها به تراشه هایی وابستگی دارد که در نقاط دیگری تولید می شوند. طبق گزارش رویترز این وابستگی به زنجیره ذخایر خارجی طی شیوع ویروس کرونا بیش از پیش آشکار شد. علاوه برآن نگرانی های امنیتی نیز بر حساسیت این موضوع افزود.

 در اوایل سال جاری  اتحادیه اروپا برای تخصیص ۱۴۵ میلیارد یورو به توسعه این بخش توافق کرد. در بیانیه مشترک این ۱۳ کشور آمده است: چنین روندی نیازمند تلاش دسته جمعی جهت جمع آوری سرمایه برای هماهنگ سازی اقدامات است.

کد خبر 12916
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار