پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
۹۶ هزار نفر در خراسان‌جنوبی واکسن کرونا تزریق کرده‌اند
بیرجند-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون در خراسان‌جنوبی ۱۳۹ هزار دوز واکسن را تحویل گرفته‌ایم، گفت: ۹۶ هزار نفر از گروه های هدف تا کنون در برابر کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی قیروزآبادی ظهر شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای بیرجند، قاین، طبس و زیرکوه در وضعیت قرمز قرار دارد و همچنان شاهد سیر صعود مبتلایان و بستری‌های بیماران کرونایی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در هفته گذشته در خراسان جنوبی ۲۰۵ بیمار مبتلاء به کرونا داشته‌ایم و بستری‌های جدید نیز افزایش داشته است.

دهقانی با اشاره به اینکه هفته گذشته دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون در غدیر واقع در خیابان پاسداران و سوله مدیریت بحران در خیابان نرجس راه‌اندازی شد، افزود: مرکز تجمیعی سوم نیز در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعالیت خود را آغاز می‌کند و در قاین، فردوس و طبس نیز یک مرکز تجمیعی دارند.

وی با تأکید بر اینکه افراد بالای هفتاد سال می‌تواند بدون ثبت نام برای تزریق واکسن اقدام کنند، گفت: افراد بین ۵۰ تا هفتاد سال حتماً قبل از حضور در مراکز واکسیناسیون ثبت‌نام کرده و منتظر دریافت پیامک باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در روز سه شنبه هفته گذشته با تزریق واکسن به هشت هزار و ۷۸۰ نفر یک رکود را ثبت کردیم، اظهارکرد: ظرفیت تزریق واکسن به ۵ تا ۶ هزار نفر در روز را داریم.

دهقانی با بیان اینکه انجام پروتکل‌ها در پمپ بنزین‌ها رعایت کاهش یافته و استفاده از دستکش و زدن ماسک گاه مراعات نمی‌شود، بیان‌کرد: تاکنون در خراسان‌جنوبی ۱۳۹ هزار دوز واکسن را تحویل گرفته‌ایم و ۹۶ هزار نفر نیز از واکسن کرونا استفاده کرده‌اند.

وی یادآورشد: گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال ۳۳.۵ درصد، ۶۵ تا ۶۹ سال ۴۴.۵ درصد، ۷۰ تا ۷۹ سال حدود ۷۵ درصد و گروه سنی بالای ۸۰ سال نیز ۸۴ درصد واکسینه شده‌اند و اگر ۷۵ درصد گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال واکسنیه شوند می‌توانیم واکسیناسیون ۴۸ تا ۵۰ سال را آغاز کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا علاوه بر گروه‌های سنی، هر زمان که اعلام شد واکسیناسیون دانشجویان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه را نیز آغاز خواهیم کرد.

کد خبر 28979
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار