جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
لزوم اقامه‌ عزای حضرت اباعبدالله الحسین برای مردم تبیین شود
بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: لزوم اقامه‌ عزای حضرت اباعبدالله الحسین باید برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری صبح چهارشنبه در نشست ستاد عملیات محرم تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: برپایی مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: موضع صحیح در شرایط فعلی دفاع از برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی با اشاره به تبیین شرایط دوران حضرت امام سجاد (ع) از منظر مقام معظم رهبری افزود: بعد از جریان کربلا در دوران امام سجاد (ع)، حاکمیت اموی فساد و فحشاء را به عنوان ارزش معرفی می‌کرد و جریان حاکمیت منحرف کار را به جایی کشاند که محبت اهل بیت از دل مردم بیرون شد.

گریه بر امام حسین (ع) مفید و ارزشمند است

حجت‌الاسلام طاهری اظهار داشت: حضرت امام سجاد (ع) در چنین شرایطی در طی یک دوره ۳۵ ساله با سه ابزار «اقامه عزاداری و گریه بر امام حسین (علیه‌السلام)»، «ترویج قرآن کریم» و «ترویج زهد و زندگی زاهدانه» توانست حرکت جامعه را به جهت درست بازگرداند و در نتیجه‌ی این سه راهبرد، حضرت امام باقر و امام صادق (ع) دوباره در جامعه مرجعیت و محوریت یافتند.

وی در بحث لزوم اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین و نقش انسان‌ساز آن اضافه کرد: گریه بر امام حسین (ع) اینقدر مفید و ارزشمند است که این جریان عزاداری اگر به درستی تبیین شود، ضمن تقویت اعتقادات و ایمان مؤمنین، حتی مردم فراری از دین و علاقمند به فساد و فحشاء را به سمت دین و به دامان اهل بیت برمی‌گرداند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به شرایط کرونایی ابراز داشت: شرایط کرونایی سال گذشته باعث شد تردیدهای جدی در برگزاری هرگونه تجمع- از جمله، مراسم مذهبی، عزاداری‌ها اقامه نمازهای جمعه و حتی فعالیت‌های اقتصادی و بازار- به وجود بیاید و باعث تعطیلی اجتماعات شد.

مجالس عزاداری نباید تعطیل شود

وی ادامه داد: مسئولان ستاد کرونا برای تأمین سلامتی آحاد جامعه، با شعار «همه در خانه بمانیم» سعی در کنترل بیماری کرونا داشتند، اما به مرور که جلوتر آمدیم به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود زندگی مردم را تعطیل کرد و ضرورت‌های زندگی باید جریان داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: بر همین اساس مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله هم – که نقشی اساسی در تقویت سلامت معنوی و روحی انسان دارد- نباید تعطیل شوند، بلکه باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سختگیرانه، برگزار شوند.

برگزاری پررونق مراسم‌های عزاداری با رعایت اصول بهداشتی، ترویج نمادهای حسینی در خیابان‌ها و معابر، پخش نوای عزای حسینی از مساجد و موکب‌ها، ایجاد موکب‌های سلامت برای توزیع اقلام بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تعظیم و تکریم مجالس عزای حسینی امسال، از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث، بررسی و تأیید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

این نشست با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل، حجت‌الاسلام محمد قادری معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی، جواد احمدی منفرد رئیس اداره امور قرآنی و کارشناسان فرهنگی و قرآنی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

کد خبر 29742
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار