جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
تثبیت دین مبین اسلام مهم‌ترین دستاورد نهضت عاشورا بود
پارس آباد-امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: ماندگاری دین مبین اسلام در سایه خون شهدای کربلا و خصوصا سیدالشهدا(ع) بوده و باید چنین نهضتی همواره قدر دانسته شود.

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام، اظهار کرد: ثبات و ماندگاری دین مبین اسلام در گرو خون شهدای کربلا و خصوصاً سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا کانون نور و رحمت الهی و سرمایه‌ای از حریت و مردانگی است، گفت: امام حسین (ع) با شهادت خود درس شهادت در راه حق و آزادی‌خواهی را جاودانه کرد.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام امام حسین (ع) اقامه نماز اول وقت بود، عنوان کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر ستمگران، فرهنگ شهادت طلبی و ایستادگی در برابر ظلم و حمایت از حق و صبر و استقامت نمونه‌هایی از پیام عاشوراست.

حجت الاسلام باقری بنابی در خصوص اینکه مردم در ایام تاسوعا و عاشورا نسبت به عزای امام حسین (ع) بی تفاوت نباشند، بیان کرد: مردم در محیط‌های باز و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی محضر ولی عصر (عج) اظهار ادب و ارادت کنند که صاحب اصلی عزای ابا عبدالله (ع) است.

وی افزود: نهایت قدردانی را از مردم حسینی و ولایی این منطقه داریم که عزاداری‌های ماه محرم امسال را طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد.

کد خبر 31013
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار