یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
سهمیه خراسان شمالی برای سفر به کربلا متناسب با جمعیت استان نیست
بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سهمیه ۱۵۰ نفری استان برای سفر اربعین، گفت: طبق نسبت جمعیت خراسان شمالی به کشور، باید ۳۰۰ نفر به استان سهمیه سفر به اربعین داده می‌شد.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اربعین میعادگاه شیعیان و عاشقان اباعبدالله (ع) و یک کنگره‌ی بین‌المللی برای اظهار وفاداری مسلمانان و برخی پیروان ادیان و مذاهب دیگر به ساحت مقدس امام حسین (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به این‌که اربعین نقطه‌ی اتصال گذشته‌ی تاریخ به آینده‌ی است، گفت: قیام اباعبدالله (ع)، تنها به عاشورا منحصر نمی‌شود و اربعین فصلی برای تحقق شعار «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

وی افزود: با توجه به اهمیت ابعاد تمدنی راهپیمایی اربعین می‌بایست این رخداد بزرگ امسال با نگاهی وسیع‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

رفیعی تصریح کرد: امسال بیماری کرونا تأثیر به سزایی بر تعداد زائران اعزامی به کربلا داشته است؛ اما باید این محدودیت‌ها به‌صورت منصفانه و عاقلانه اعمال شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های مردم و همه هیئت‌های مذهبی برای سفر اربعین، لغو قانون داشتن کارت واکسن برای زائرین و اکتفا به تست کرونا است چراکه روند واکسیناسیون در هردو کشور برای افراد سالمند در حال انجام بوده و بهتر است این شرط برداشته شود تا جوانان و نوجوانان از این سفر معنوی محروم نشوند.

وی بابیان این‌که در حال حاضر سفر به دیگر کشورها بدون محدودیت در حال انجام شدن است، اظهار کرد: تسهیل در امر اعزام زائران و بازگشایی مرزهای زمینی برای سفر اربعین از مطالبات جدی عاشقان حسینی است تا این کنگره عظیم و اجتماع میلیونی شیعیان و دلباختگان اباعبدالله الحسین (ع) به بهترین شکل ممکن و شایسته شأن و جایگاه اربعین برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سهمیه ۱۵۰ نفری استان برای سفر اربعین گفت: با در نظر گرفتن سهمیه ۳۰ هزار ایرانی برای اعزام به همایش اربعین حسینی و نسبت جمعیت خراسان شمالی به جمعیت کل کشور، می‌بایست تعداد ۳۰۰ نفر از این استان اعزام شوند و این‌یک مطالبه جدی از مسئولان کشور است تا حق این استان ضایع نشود.

کد خبر 32891
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار