شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کمبود واکسن کرونا در کرمان نداریم
کرمان- استاندار کرمان با اشاره به اینکه هیچگونه کمبودی در رابطه با واکسن و مراکز تجمیعی نداریم، گفت: افرادی که تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده اند هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان کرمان با ابراز خشنودی از سیر نزولی کرونا در استان کرمان گفت: از همه مسئولانی که کمک کردند تا از این پیک سنگین و طولانی عبور کنیم، تشکر می‌کنم و اکنون باید دقت بیشتری را به کار بگیریم تا این روند نزولی را حفظ کنیم.

زینی وند اظهار کرد: اکنون که زمانی برای تنفس ایجاد شده است، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرمانداران امکانات خودشان را مورد بازبینی قرار دهند تا اگر کمبودی وجود دارد آن را سریع برطرف کنند و هیچ‌گونه تزلزلی نباید وجود داشته باشد، هرگونه کوتاهی در این امر پذیرفته نیست.

وی ضمن تشکر از عاملان تسریع در روند واکسیناسیون گفت: اکنون هیچ‌گونه کمبودی در رابطه با واکسن و مراکز تجمیعی نداریم و همه افرادی که تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده‌اند هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

استاندار کرمان برای تشویق مردم برای تزریق واکسن تصریح کرد: ائمه جمعه از تریبون‌های خودشان مردم را برای دریافت واکسن کرونا ترغیب کنند تا جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

زینی وند ادامه داد: احتمالاً در آینده نه چندان دور طبق اعلام وزارت بهداشت ارائه برخی خدمات با ارائه کارت واکسن انجام خواهد شد و برای اینکه مردم به مشکلی برنخورند هرچه زودتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه کارمندان باید واکسن خود را دریافت کرده باشند چون همه شرایط سنی را دارند و همچنین باید پروتکل‌های بهداشتی را هم سختگیرانه رعایت کنند.

استاندار کرمان در رابطه با بازگشایی مدارس گفت: آموزش‌های مجازی طبق روال گذشته در موعد مقرر خودش آغاز خواهد شد ولی بازگشایی‌ها و حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس با تدبیر و به تدریج انجام خواهد شد.

زینی وند افزود: والدین دانش آموزان و رانندگان سرویس مدارس برای دریافت واکسن خودشان اقدام کنند و دیگر هیچ نگرانی بابت بازگشایی مدارس نداشته باشند.

وی در رابطه با مراسم اربعین در استان کرمان تشریح کرد: فرمانداران باید تدابیر لازم برای کنترل تجمعات خارج از چارچوب را داشته باشند و اگر لازم شد از نیروی انتظامی کمک بگیرند.

استاندار کرمان همچنین گفت: مراسم اربعین مانند مراسم‌های دهه اول محرم و رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، پیشنهاد من این است که پیاده روی‌ها اصلاً برگزار نشوند.

زینی‌وند با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم و عادی انگاری تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود مخصوصاً استفاده از ماسک در ادارات و دستگاه‌های دولتی اجباری شود حتی اگر همه افراد واکسن زده بودند.

کد خبر 33304
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار