شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
شمال استان بوشهر امشب منتظر باران شدید باشد
ایسنا/بوشهر معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: مناطق شمالی استان از اواخر وقت امروز تا اوایل صبح فردا بارش‌های شدیدی خواهند داشت.

زهرا راستگو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه در دیلم (۸میلیمتر)، جزیره خارگ(۴میلیمتر)، گناوه و بهرگان (زیر یک میلیمتر) فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی در استان بوشهر تا روز سه‌شنبه ادامه دارد، اضافه کرد: از اواخر وقت امروز تا اوایل صبح فردا بارش‌های شدیدی در مناطق شمالی استان خواهیم داشت اما اوج بارندگی‌ها برای روز سه‌شنبه است که مناطق بیشتری از استان بوشهر را در برمی‌گیرد و علاوه بر این میزان بارش نیز قابل توجه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطر نشان کرد:  فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در مناطق شمالی استان است و نقاطی از شهرستان دیلم که با استان‌های خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد مجاورت دارد باران شدیدی خواهد داشت و احتمال می‌رود روان‌آب این بارش‌ها وارد رودخانه‌های فصلی در مناطق شمالی استان شود.

راستگو تصریح کرد: دمای هوا در طی این مدت به سبب وزش بادهای جنوبی افزایشی و خلیج فارس در سواحل شمالی و مرکزی استان مواج خواهد بود.

وی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه با خروج سامانه بارشی توده هوای پرفشار سرد وارد استان بوشهر می‌شود، ادامه داد: در این مدت وزش جریانات شمال غربی شدت خواهد گرفت و دریا نیز مواج و متلاطم می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پس از خروج سامانه بارشی از استان دمای هوا در شب ۶ تا ۷ درجه و روز ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت. این کاهش دما در مناطق مرتفع استان بوشهر مثل شهرستان جم و ارتفاعات دشتستان محسوس‌تر خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر برای ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی کرد: با عبور متناوب امواج ناشی از یک سامانه بارشی تا روز سه شنبه هفته پیش رو ، در برخی ساعات ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان، گاهی بر سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا و در سواحل افزوده خواهد شد.

همچنین طی این مدت در برخی از ساعات وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدو برق، بیشتر در نواحی شمالی استان اتفاق خواهد افتاد.

آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط عمدتا مناطق شمالی استان همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۱۲ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل تا ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر اعلام شد.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۴ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۸ ، جزر دوم ساعت ۱۲:۰۶ و مد دوم ساعت ۱۹:۲۲ خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 38339
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار