شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
ورود موج جدید بارشی از امروز به بوشهر
ایسنا/بوشهر معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز فعالیت موج بارشی جدید به صورت بارش پراکنده در استان آغاز می‌شود که انتظار می‌رود از بعدازظهر شنبه فعالیت این موج شدت یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بررسی آخرین الگوها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز چهارشنبه (۸ دی) تا اوایل دوشنبه آینده (۱۳ دی) خلیج فارس و استان بوشهر تحت تاثیر دو سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

زهرا راستگو تصریح کرد: بامداد چهارشنبه ۸ دی سامانه بارشی دراین استان فعال شده است و روز پنج‌شنبه تقویت و نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار داد. به‌طوری که شامگاه دیروز در مرکز به سمت نیمه جنوبی ریزش تگرگ نیز اتفاق افتاد.

وی آخرین آمار میزان بارش ایستگاه‌های هواشناسی (سینوپتیک) بوشهر از روز چهارشنبه تا روز جمعه ساعت ۶:۳۰ امروز را به شرح زیر اعلام کرد:

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: بارندگی‌های موج اول از روز چهارشنبه روی شمال خلیج فارس و نیمه شمالی استان آغاز شده و به تدریج روز پنج‌شنبه ضمن تقویت و توسعه بارندگی بر روی خلیج فارس و تمام نقاط استان، بارش‌ها به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد ادامه پیدا کرد.

راستگو تصریح کرد: از امروز فعالیت موج بارشی جدید به صورت بارش پراکنده در استان آغاز می‌شود که انتظار می‌رود از بعدازظهر شنبه فعالیت این موج شدت یابد و تا ظهر یکشنبه در بیشتر مناطق استان به‌ویژه مناطق جنوبی سبب بارندگی‌های سنگین به صورت رگباری همراه با رعد و برق شدید و تندباد شود.

وی ادامه داد: برای مدیریت این شرایط باید راهکارهایی برای عبور سیلاب‌های احتمالی، خودداری از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق، پرهیز از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و ترددهای جاده‌ای به علت لغزندگی و سیلابی شدن جاده‌ها و راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد خبر 39107
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار