شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
دمای هوای استان بوشهر کاهش می‌یابد/ احتمال سرمازدگی در مزارع
بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از کاهش دمای هوای استان در روزهای آینده خبر داد و گفت: احتمال تنش دمایی و سرمازدگی در مزارع کشاورزی وجود دارد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش بادهای شمالی روی دریا تا پایان روز پنجشنبه است.

وی اضافه کرد: بنابراین طی این مدت سواحل استان در اغلب ساعات مواج و متلاطم خواهد بود و از روز جمعه تا اواسط هفته آینده دریا نسبتاً آرام پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: روند کاهش دما نیز که از روز دوشنبه در سطح استان آغاز شده، طی امشب و فردا نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: در پی این روند کاهشی، احتمال تنش دمایی و سرمازدگی در مزارع کشاورزی در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه غبار محلی، وزش باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی، امروز روی دریا با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و در نوار ساحلی استان ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، در فراساحل مرکزی و جنوبی گاهی ۱۸ تا ۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 39411
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار