پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
بازگشایی مراکز آموزشی با جدیت استمرار یابد
رئیس‌جمهور بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خیزهای بعدی بیماری و جدیت در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آموزش حضوری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامیداشت روز جهانی بهداشت از زحمات و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان کشور در دوران همه‌گیری کرونا قدردانی کرد و اقدامات انجام شده را موجب آرامش و ضامن سلامت مردم دانست.

رئیس‌جمهور «سلامت عمومی» را اولویت اصلی دولت مردمی از ابتدای استقرار خواند و ضمن ابراز خرسندی از تأثیر واکسیناسیون عمومی کرونا در کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر، از جامعه بهداشت و درمان، پزشکان، رسانه‌ها و سایر تریبون‌داران کشور خواست مردم به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب کنند.

وی تاکید کرد: سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و بر این باور هستیم که اگر اهمیت موضوع برای مردم بخوبی تبیین شود و قانع شوند حتماً با توصیه‌های مسئولین بهداشت و درمان کشور همراهی خواهند کرد.

رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت استمرار آموزش حضوری در مراکز آموزشی کشور، گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی دارد که افت تحصیلی از مهمترین آنها است.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: چنانچه دانش‌آموزی دارای علائم بیماری بود ضرورتی برای حضور در کلاس ندارد اما این موضوع نباید باعث تعطیلی مدرسه و اخلال در آموزش حضوری بقیه دانش آموزان شود.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت و کنترل قیمت دارو، گفت: قیمت دارو نباید گران شود اما این موضوع با حرف شدنی نیست و نیازمند نظارت و برخورد جدی با تخلفات احتمالی است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی و کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در کشور از همه دست‌اندرکاران ایجاد نظم و امنیت و دستگاه‌های خدمت‌رسان در این عرصه قدردانی و بر تلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش هرچه بیشتر تصادفات تاکید کرد.

رئیس جمهور گفت: آنچه در سفرهای نوروزی شاهد بودیم کارنامه خوبی است که نشان دهنده افزایش نشاط، امنیت و صیانت از جان مردم و تلاش و فعالیت همه دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 44598
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار