یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
عادی شدن شرایط کرونایی کشور ما را فریب ندهد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، عادی شدن شرایط کرونایی کشور را نتیجه زحمات کادر بهداشت و درمان دانست.

سید مرتضی خاتمی، در گفت گو با خبرنگار مهر، با اشاره به صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در کشور، گفت: اینکه امروز می‌بینیم شرایط کشور عادی شده و فعالیت در مجلس، وزارتخانه‌ها، ادارات و فعالیت‌های اقتصادی و آموزشی و…، از سر گرفته شده نتیجه زحمات کادر درمان کشور است.

وی افزود: در ابتدای شیوع کرونا در کشور، آمار فوتی‌ها بسیار بالا بود اما به واسطه تلاش شبانه‌روزی کادر درمان توانستیم این آمار را کاهش دهیم و شاهد بودیم که روز پنچ شنبه گذشته آمار فوتی‌های مبتلایان به کرونا به صفر رسید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که اگرچه آمار فوتی‌های کرونا به صفر رسید اما این به معنای رفع خطر کرونا نیست، چرا که هنوز این بیماری در سطح کشورهای مختلف جهان شایع است و قربانی می‌گیرد.

خاتمی با بیان اینکه ضرورت دارد تا پروتکل‌های بهداشتی را همچون گذشته رعایت کنیم، به موضوع تولید واکسن در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما پیش از این هم در حوزه واکسن سازی فعالیت‌های قابل توجهی داشتیم و در مورد کرونا نیز توانستیم با وجود همه سختی‌ها به تولید واکسن این بیماری دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: نباید حمایت‌ها از شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا برداشته شود. بنابراین ضمن خریداری واکسن آنها باید زمینه برای صادرات واکسن کرونا به کشورهای مختلف فراهم شود تا زیرساخت‌های فراهم شده برای تولید واکسن کرونا تضعیف نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: در آینده می‌توانیم از زیرساخت‌های فراهم شده برای تولید واکسن استفاده کنیم.

کد خبر 46650
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار