سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 14 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
شهروندان گیلانی واکسیناسیون را جدی بگیرند
رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر پرهیز از عادی انگاری کرونایی گفت: شهروندان گیلانی واکسیناسیون را جدی بگیرند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روند کرونا همچنان در گیلان صعودی است، اظهار کرد: متأسفانه درصد استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به پایین‌تر حد خود رسیده است.

وی با بیان اینکه هم بستری‌های روزانه و هم مجموع بستری‌های کرونایی صعودی بوده و در مقایسه با روزهای ابتدایی تیر ماه چندین برابر شده است، ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی بستری در گیلان از ۳۰۰ نفر هم گذشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پذیرش ۸۸ بیمار جدید در شبانه روز گذشته گفت: البته این آمار در مقایسه با روز گذشته کاهش داشته اما روند مراجعات سرپایی همچنان بالا است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بد حال نیز افزایش داشته و هم اکنون از ۴۷ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۳۹ بیمار بدحال هستند، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۶۸ نفر بهبود یافته از بیمارستان مرخص شده اند.

مهرابیان با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه و استفاده از ماسک و پرهیز از عادی انگاری از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلاء و انتقال ویروس است، ادامه داد: تزریق دُز سوم و همچنین دُز یادآور به افزایش سطح ایمنی کمک بسیاری می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز ۲۲۰ پایگاه تجمیعی و موردی در گیلان آماده تزریق واکسن به شهروندان هستند، گفت: ۳۴ مرکز واکسیناسیون نیز امروز در شهرستان رشت فعال است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: شهروندان گیلانی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی سایت واکسن دانشگاه علوم پزشکی گیلان vaccine.gums.ac.ir، از مراکز واکسیناسیون شهرستان خود مطلع شوند.

کد خبر 48669
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار