سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 14 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
درخشش بوشهری‌ها در رویداد ملی ایده‌های نوآورانه سازگاری با کم آبی
بوشهر- رئیس پارک‌ علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: بوشهری‌ها در رویداد ملی ایده‌های نوآورانه سازگاری روستاها با کم آبی خوش درخشیدند.

ابوالحسن رزمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دو مقام توسط شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس در رویداد ملی ایده‌های نوآورانه سازگاری روستاها با کم آبی کسب شد.

وی اضافه کرد: در نخستین رویداد ملی ایده‌های نوآورانه سازگاری روستاها با کم آبی که در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد از میان سه تیم برتر این رویداد، ۲ تیم از پارک علم و فناوری خلیج فارس انتخاب شدند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر افزود: این رویداد در پنج محور اجرا شد که تمامی محورها رویکرد اجتماعی داشتند.

وی ادامه داد: از میان ۴۰ ایده که از سراسر کشور دریافت شد هشت ایده در مرحله داوری پذیرفته شد و سه تیم برتر از این میان انتخاب شدند.

در این مسابقات رتبه اول را تیم رعد از گیلان با ایده استفاده از مولتی کود ارگانیک در جهت بهینه سازی مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی کسب کرد.

رتبه دوم را تیم زیست آزما از دشتی با ایده کشت زعفران به روش هوا کشت (آیروپونیک) مستقر در مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی کسب کرد.

مقام سوم نیز به تیم اندیشه سبز خلیج فارس از بوشهر با ایده استفاده از سطوح آب گیر پلیمری برای استحصال آب باران و توسعه درختکاری در زمین‌های بایر رسید.

کد خبر 48718
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار