پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
تعداد مراجعان مشکوک به کرونا در اردبیل به ۴۳۰ نفر رسید
اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مراجعان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان اردبیل روند صعودی داشته و ۴۳۰ نفر به صورت سرپایی در مراکز درمانی خدمات دریافت کردند.

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، قدرت انتقال ویروس جدید کرونا را بسیار قوی‌تر از موج‌های قبلی دانست و اظهار کرد: همان طور که انتظار می‌رفت خیز هفتم کرونا به استان اردبیل نیز رسید و روز به روز تعداد بیماران بستری و بدحال کرونایی در این استان رو به افزایش است.

وی افزود: بررسی آمار افزایشی مبتلایان نشان می‌دهد در هفته پیش رو ما وضعیت حادتری را در شیوع این بیماری در استان شاهد باشیم و انتظار می‌رود همچنان اهالی استان مراقبت‌ها را بیشتر مد نظر قرار داده و پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۴ نفر به بیمارستان‌ها و ۱۶۶ نفر به مراکز بهداشتی به صورت سرپایی مراجعه داشته و ۱۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی به بدحال بودن ۱۲ بیمار کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۲ بیمار به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ بستری هستند که از این تعداد ۱۲ بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و ۱۹ بیمار پس از بهبودی مرخص شده اند.

محمدیان از فوت یک بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد و افزود: از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم از عادی انگاری بیماری خودداری کنند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

وی تصریح کرد: افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است حتماً جهت تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایند.

کد خبر 49235
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار