جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
روند کاهشی کرونا در اردبیل/مراکز درمانی بیمار جدید نداشتند
اردبیل- وضعیت آبی شیوع کرونا همچنان در استان اردبیل ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته بیمار جدیدی با علائم ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری نشده است.

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت نسبتاً پایداری را در استان شاهد هستیم، اظهار کرد: با توجه به بازگشت زائران اربعین حسینی، نگرانی از بابت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تدریجی موارد ابتلاء به بیماری وجود دارد.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدیریت خوبی داشته باشند تا شاهد افزایش موارد بیماری و افزایش محدودیت‌ها نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بهبود یافتگان کرونایی به چهار نفر رسیده و وضعیت شیوع کرونا در استان همچنان در وضعیت آبی قرار دارد.

محمدیان‌اردی تصریح کرد: تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۱۹ بیمار رسیده و در ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از صفر شدن آمار فوتی‌های کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: در شبانه روز گذشته نیز بیماری به دلیل ابتلاء به کرونا و یا بدحال وضعیت ابتلاء در مراکز درمانی استان بستری نشده است.

وی ادامه داد: از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم از عادی انگاری بیماری خودداری کنند، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

محمدیان‌اردی بر ضرورت تزریق دز یادآور واکسن کرونا نیز تاکید کرد و گفت: افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است حتماً جهت تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه نمایند.

کد خبر 50588
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار