یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
توسل دشمن به ترور نشانه ناامیدی از ادامه اغتشاشات است
بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: متوسل شدن دشمن به ترور کور زن و کودک در حال عبادت بی دفاع، نشانه قدرت او نیست بلکه به منزله اوج زبونی و ناتوانی او است و نشانه ناامیدی او از ادامه اغتشاشات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج اظهار داشت: در هفته گذشته رزمایش ایران مقتدر توسط نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایط خاص منطقه در شمال غرب کشور برگزار شد.

امام جمعه دشتی افزود: پیام این رزمایش مقتدرانه برای دوستان و همسایگان ما پیام صلح و اخوت و دوستی بود اما برای دشمنان و بدخواهان ما هشدار و تهدیدی جدی بود که بدانند نیروهای نظامی ما و سپاهیان جان بر کف ما اجازه هیچ گونه تعدی و تجاوز را به خاک پاک ایران اسلامی را نخواهند داد و هر دستی که به قصد تجاوز به سوی این ملت و مملکت دراز شود آن دست را از ریشه قطع خواهیم کرد.

وی گفت: البته این رزمایش سیگنالی هم به طرف آذربایجانی بود که آنها هم بدانند که ایران اسلامی با هر توطئه ای که منافع و استقلال کشور را به خطر بیندازد با اقتدار مقابله خواهد کرد.

وی با گرامیداشت ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و روز نوجوان بیان کرد: شهید فهمیده یک نمونه از هزاران نوجوان غیور ایرانی است که با غیرت و شجاعت و با قدرت ایمان از خاک و ناموس و دین خود دفاع کرد و پوزه نجس دشمن را به خاک مالید.

امام جمعه دشتی بیان کرد: دشمنان نگران تکرار و تکثیر شهید فهمیده و نگران ادامه پیدا کردن راه فهمیده‌ها هستند لذا برای به دام انداختن نوجوانان امروز ما توطئه و برنامه ریزی می‌کنند و برعلیه نوجوانان و دانش آموزان ما جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند و با ابزار رسانه به دنبال تحریف واقعیت‌ها و انحراف فکر و قلب نوجوان ایرانی است که لازم است بیش از گذشته مراقب فتنه شیاطین در مقابل نوجوانان و آینده سازان خود باشیم.

وی گفت: حادثه تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی و شهادت و مجروح شدن جمعی از زائران بی‌گناه آن حضرت را محکوم می‌کنیم و برای شهدای این حادثه دردناک رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل را از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌نمائیم.

وی یاد آور شد: توسل شدن دشمن به ترور کور زن و کودک در حال عبادت بی دفاع، نشانه قدرت او نیست بلکه به منزله اوج زبونی و ناتوانی او است و نشانه ناامیدی او از ادامه اغتشاشات است.

وی تصریح کرد: ترور یک ابزار پیش برنده همیشه در اختیار دشمنان انقلاب بوده است از سال ۶۰ ظرف چند ماه رئیس جمهور، نخست وزیر، و چند ده مسئول و مقامات و حتی هزاران نفر از مردم بیگناه ره ترور کردند اما نه اینکه به هدفشان نرسیدند بلکه پایه‌های انقلاب قدی تر و مستحکم‌تر شد و مردم در وفاداری به امام و انقلاب مصمم‌تر شدند. قطعاً خون پاک شهدای حرم شاهچراغ هم پایه‌های انقلاب را تقویت و دشمن ما را به زوال و نابودی نزدیک تر خواهد کرد.

صبر مردم در مقابل هنجارشکنی‌ها سر آمده است

حجت الاسلام زاهد دوست گفت: یکی از مهمترین اهداف دشمن از این اقدامات، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی است شیعه و سنی موجب باشند به دام دشمن گرفتار نشوند.

وی اضافه کرد: اغتشاش و برهم زدن آرامش و امنیت جامعه، و تضعیف نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی زمینه ساز سو استفاده دشمن و تروریست‌های جهانی می‌شود و همه باید مراقب باشند.

امام جمعه دشتی گفت: هرکس با سخنرانی، بیانیه، مصاحبه یا توئیت به ناامنی کشور دامن بزند در این جنایت‌ها شریک است و باید پاسخگو باشد.

وی گفت: مردم شما را به خدا ببینید همان کسانی که به بهانه مرگ یک بانوی هموطن وضعیت امنیت کشور را به اینجا رسانده‌اند امروز در مقابل قتل عامل یک زن و فرزند خردسالش و قتل عام ده‌ها نفر زائر بی‌گناه چگونه خفه خون گرفته‌اند و یک کلمه نگفتند و ننوشتند معلوم می‌شود مرگ آن بانو هم بهانه است اینها امنیت ما را نشانه گرفته‌اند اینها می‌خواهند آب را گل آلود کنند و به اهداف خود برسند و ریختن خون زن و مرد و پیر جوان اصلاً برای این جماعت اهمیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر امام سجاد خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را احمق قرار داد گفت: اهل بیت و حرم اهل بیت (ع) خط قرمز مردم شیعه و انقلابی ماست. در فتنه سال ۸۸ وقتی به عاشورا و امام حسین (ع) اهانت شد همه مردم به صحنه آمدند و حتی افراد فریب خورده هم‌صف خود را از اغتشاش گران جدا کردند.

وی گفت: این بار هم خون پاک شهدای مظلوم حرم سوم اهل‌بیت (ع) باعث شد تا مردم عزیز ما حقیقت پلید آمران اغتشاشات را بهتر بشناسند و بدانند و متوجه شوند که در این معرکه طرف حساب آنها داعش و منافقین هستند و ان شاءالله خون پاک این شهدا خط پایان اغتشاشات را رقم خواهد زد و همه افراد حتی معترضین هم صف خود را از صف اغتشاشگران جدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه صبر مردم در مقابل اهانت به مقدسات، و خسارت‌های جانی و مالی به مردم و بسیجیان و نیروهای انتظامی به سر آمده است گفت: مطالبه امروز آحاد ملت ایران بعد از این حادثه دلخراش و آشکار شدن دست‌های پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی و رسانه‌های سعودی برخورد قاطع و پشیمان کننده است و نیروهای نظامی مقتدر ما با برخورد قاطع قدرت ایران اسلامی را به رخشان بکشند و آنها را از کردار شأن خوار و پشیمان کنند.

وی گفت: بعد از صبر و مدارای انقلابی نظام اسلامی و سو استفاده برخی افراد سود جو وقت آن رسیده که مشت آهنین اقتدار بر سر دشمنان و طراحان اغتشاش کوبیده شود و آنها را به سزای جنایات خود برسانند.

وی تصریح کرد: البته انتقام اصلی را از اغتشاش گران ملت خواهند گرفت با حضور هوشیارانه و به موقع خود در این هفته و هم در راهپیمایی ۱۳ آبان در جمعه آینده با مشت کوبنده به دهان دشمنان و اغتشاشگران خواهند کوبید و وفاداری خود به شهدا و انقلاب را به نمایش خواهند گذاشت.

کد خبر 51859
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار