یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
جایگاه علمی علمای مناطق جنوب کشور معرفی شود
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: جایگاه علمی علمای مناطق جنوب کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر پنجشنبه در نشست مدیران و کارکنان مراکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه جنوب کشور در بوشهر با اشاره به تاریخ باشکوه روحانیت در جنوب اظهار داشت: یک روز در استان بوشهر به نام روز روحانیت نامگذاری شده است.

وی خواستار نگاه ویژه به جایگاه علمای این مناطق شد و اضافه کرد: تاریخ علما و روحانیت استان بوشهر پرشکوه است و در این استان یک روز به نام روحانیت نامگذاری شده و علما مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

امام جمعه بوشهر از برگزاری جشنواره علامه بلادی در بوشهر خبر داد و بیان کرد: این جشنواره در راستای کارهای علمی و پژوهشی طلاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاریخ حوزه‌های علمیه و فعالیت مراکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: کاری که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه انجام می‌دهد، در همه ابعاد درخور تحسین و سپاس است و فعالیت در این مرکز آرزوی تاریخی تمامی بزرگان حوزه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ادامه داد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه شرایطی برای حوزه‌ها ایجاد می‌کند تا طلاب بتوانند با تمام توان به خدمات دینی در عرصه تحصیل و تبلیغ بپردازند.

امام جمعه بوشهر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را مایه سربلندی روحانیت دانست و تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هر چند با کمبود اعتبارات نمی‌تواند تمام دغدغه‌ها را برطرف کند اما تا جایی که بتواند مشکلات را تقلیل می‌دهد.

صفایی بوشهری فعالیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را کاری الهی و عبادی و محبوب خدا دانست و گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه چالش‌ها و گرفتاری‌های علما و روحانیون را رفع و در راستای اهداف الهی خدمت می‌کند.

وی با تأکید بر توجه به جایگاه علمی علمای مناطق جنوب عنوان کرد: استان‌هایی مانند بوشهر، فارس، خوزستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ امتحان خود را پس داده‌اند، ولی متأسفانه به جایگاه علمی علمای این مناطق پرداخته نشده است.

کد خبر 55419
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار