یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مسابقه تفسیر «سوره یاسین» در ۵۰ حوزه استان بوشهر برگزار می‌شود
بوشهر- مجری مسابقه تفسیر «سوره یاسین» از برگزاری مسابقه کتبی تفسیر «سوره یاسین» در بیش از ۵۰ حوزه آزمونی شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خداکرم یزدان‌پناه صبح سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی مسابقه تفسیر «سوره یاسین» اظهار داشت: آزمون کتبی دهمین دوره از سلسله مسابقات تفسیر استانی هشتم اردیبهشت‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: آزمون سراسری مسابقه تفسیر «سوره یاسین» با همکاری معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی در بیش از ۵۰ حوزه امتحانی استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم (ص) دشتستان افزود: پاسخنامه‌های آزمون تفسیر در قالب ۴۰ سوال چهار گزینه‌ای و طی ۶۰ دقیقه زمان طرح شده و نمره منفی ندارد.

یزدان‌پناه گفت: ما در هر مرکز برگزاری آزمون کتبی تفسیر به ازای هر ۲۵ نفر شرکت‌کننده، یک نفر کارشناس آموزشی و ناظر آزمونی را برنامه‌ریزی، تعیین و سازماندهی شده است.

اکبر پورآزاد مدیرعامل مؤسسه قرآنی مصباح‌الزهرا (س) روستای تَشّان شهرستان جم، با تاکید بر اینکه ماه رمضان به‌عنوان یک فرصت جهت کیفیت‌بخشی فعالیت‌های قرآنی در تمامی رشته‌ها است، گفت: آمار استقبال چشمگیر شهروندان، اصناف بازار و کارکنان لشکری و کشوری از مسابقات تفسیر استانی برای دهمین سال پیاپی را یک فرصت ویژه برای استمرار این سلسله فعالیت‌های قرآنی و هنری و عترتی دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان کنگان، بر راه‌اندازی شبکه برخط منسجم و پایدار جهت مشارکت بیشتر دانشجویان و اساتید دانشگاهی، نوجوانان دانش‌آموز و جوانان مسجدی و معلمان آموزش و پرورش و طلاب حوزوی تاکید کرد و افزود: در حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیازمند این هستیم که رسانه‌های متعهد و به خصوص صدا و سیمای مرکز بوشهر پای کار بیایند و محفل مسابقات قرآنی نیز اطلاع‌رسانی کنند.

حسین افکار عنوان کرد: فعالیت‌های قرآنی شهرستان کنگان در دو بخش خانواده‌محور و نوجوانان و جوانان دختر و پسر شیعه و اهل‌سنت مناطق شهری و روستایی به محوریت مساجد بسیار پویا و فعال است. که در این محور نیز نیاز است که اتحادیه مؤسسات قرآنی و ادارات متولی یک حمایت و نظارت جهادی‌تری نسبت به محافل و مجالس داشته باشند.

زینب دوراهکی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالکوثر دوراهک شهرستان دَیِر، نیز در این آئین، آموزش را حلقه نخست در گسترش و ترویج موثرتر فعالیت‌های قرآنی و هنری و فرهنگی و رسانه‌ای دانست و خواستار شد: باید ظرفیت دوره آموزشی تدبر در قرآن در مناطق شهری و روستایی سایر شهرستان‌های استان بوشهر به‌شیوه مؤسسه‌محور برگزار شود.

نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی با حضور مدیرعاملان مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به‌عنوان مجریان برگزاری آزمون کتبی مسابقه تفسیر «سوره یاسین»، صبح سه‌شنبه در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر برگزار شد.

کد خبر 56651
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار