یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
برنامه پزشک خانواده شهری در بوشهر اجرا می‌شود
بوشهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: برنامه پزشک خانواده شهری برای کاهش بار بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی در بوشهر اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای کاهش بار بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی جمعیت شهری هم‌زمان با هفته سلامت برنامه پزشکی خانواده شهری در استان بوشهر اجرا می‌شود.

حسن ملکی‌زاده اضافه کرد: با همکاری بیش از ۱۸۰ پزشک و ۳۶۰ نفر مراقب و ماما در بخش دولتی و خصوصی اجرایی هم‌زمان با هفته سلامت برنامه پزشکی خانواده شهری در استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه در پنج شهر بوشهر، برازجان، خورموج، گناوه و کنگان که در مجموع بیش از ۵۵۰ هزار نفر هم استانی‌های بوشهر که تحت پوشش پزشکی خانواده بوده‌اند را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ادامه داد: این برنامه در راستای پوشش ۱۰۰ درصدی پزشکی خانواده که از طرح‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم است صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این برنامه ابتدا در شهر برازجان با حدود ۱۱۹ هزار نفر جمعیت در اردیبهشت شروع و سپس تیرماه در شهرهای گناوه، خورموج و کنگان و نهایتاً در شهریور در شهر بوشهر اجرا خواهد شد.

ملکی‌زاده هدف از اجرای این برنامه را کاهش بار بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی جمعیت شهری استان عنوان کرد و افزود: این برنامه با همکاری بیش از ۱۸۰ پزشک و ۳۶۰ نفر مراقب و ماما در بخش دولتی و خصوصی اجرایی خواهد شد.

کد خبر 57399
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار