شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
نظارت بر تعاونی‌های مرزنشینان افزایش یابد
بوشهر- امام جمعه آب‌پخش گفت: انتظار داریم با تلاش و پیگیری مسئولان، نظارت بر تعاونی‌های مرزنشینان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خداداد رضایی در خطبه‌های نماز جمعه آب‌پخش اظهار داشت: اگر به دنبال این هستیم که زن و شوهر در اخلاق و رفتار همدیگر باید در خانواده چگونه با هم رفتار کنند، الگوی آنها باید حضرت فاطمه و حضرت علی است.

وی تاکید کرد: حضرت علی و حضرت فاطمه یک الگو برای انسان در برخورد و رفتار با پدر و مادر و فرزندان هستند. در مشکلات زندگی و روزمره در نابسامانی اقتصادی که در خانواده وجود دارد حضرت علی و حضرت فاطمه می‌تواند الگوی آنها باشد.

امام جمعه آب‌پخش با اشاره به ۲۶ تیر ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان ۲۶ تیر ماه به فرمان امام خمینی (ره) بنا نهاده شد و در سال ۱۳۶۲ شروع به فعالیت می‌کند و بر گرفته از احکام نورانی دین است. متأسفانه بعضاً به دلیل عدم شناخت و تعمداً، شورای محترم نگهبان را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: ۲ وظیفه اساسی برای شورای نگهبان است؛ تشخیص موافقت قوانین مجلس با قانون اساسی این قانونی که در مجلس توسط نمایندگان مردم به تصویب می‌رسد آیا این قانون با دستورات اسلام و با قانون اساسی مطابقت دارد یا خیر؟

رضایی افزود: شورای نگهبان ضامن اسلامیت قوانین است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مجلس می‌رسد و همچنین مطابقت با قانون اساسی و وظیفه دیگر هم تفسیر قانون اساسی که آن هم وظیفه بسیار سنگینی است.

امام جمعه آب‌پخش خطاب به استاندار بوشهر در مورد شرکت‌های تعاونی مرزنشینان اظهار داشت: تعاونی‌های مرزنشینان اگر واقعاً فعالیت صحیح و سالمی داشته باشند می‌توانند واقعاً خیلی از مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.

وی افزود: از طرف دیگر به استاندار بوشهر عرض می‌کنم بعضی از رسانه‌ها برداشت خودشان را از زبان ائمه جمعه می‌آورند و بیان می‌کنند، نسبت به نظارت و همچنین حسابرسی دقیق نسبت به عملکرد تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر اقدام شود.

رضایی بیان داشت: ۲۰ سال از استقلال تعاونی مرزنشینان آب‌پخش می‌گذرد و هیئت مدیره‌های مختلف آمده‌اند و رفته‌اند، ولی متأسفانه هر هیئت مدیره‌ای که آمد هیئت مدیره قبلی را متهم کرد که صندوق خالی به ما تحویل داده‌اند.

وی اضافه کرد: سرمایه این شرکت به صفر رسیده است یعنی همه اموالی که در اختیار تعاونی مرزنشینان بوده است که مال مردم بود از بین رفته و اعلام می‌شود هیچ سرمایه‌ای از مردم در این شرکت وجود ندارد.

رضایی افزود: دوره‌های مختلف چقدر از ارزهای دولتی از اموال بیت المال برای این مردم در اختیار قرار گرفته است که این هیئت مدیره‌ها بروند کار و تلاش کنند تا کمکی به زندگی مردم باشد.

کد خبر 59951
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار