شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
ایران اسلامی بر سر منافع ملی خود با هیچ کشوری تعارف ندارد
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: ایران اسلامی بر سر منافع ملی و تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری در هر سطحی تعارف ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار گروهی از حوزویان با رهبر انقلاب در هفته جاری اظهار داشت: تمرکز و وجه تمایز فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر موضوع تبلیغ دین در حوزه بود و نسبت به این مسئله اظهار نگرانی کرده و فرمودند که ما نیاز به تبلیغ داریم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه به تعبیر فرمایش حضرت امام خمینی (ره) دنیا بر پایه تبلیغات استوار است گفت: امروز امپراطوری رسانه‌ای دنیا علیه همه مقدسات ما قرار گرفته است و در همین دهه محرم معاندان، بدخواهان و مخالفان مکتب اهل بیت (ع) تبلیغ زیادی راه انداخته‌اند و با تبلیغات مسموم و راه انداختن پویش‌ها به دنبال آن هستند تا مردم به ویژه جوانان را از مجالس امام حسین (ع) دور کنند اما به کوری چشم همه آنها می‌بینیم که مجالس و محافل عزاداری امام حسین (ع) پر از جمعیت به ویژه جوانان است.

توجه به اهمیت تبلیغ

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان ۱۴ قرن است که در حال تبلیغ بر علیه دین و امام حسین (ع) هستند و در طول تاریخ ۱۷ بار قبر امام حسین (ع) را تخریب کردند شاید بتوانند مردم را از مجالس و روضه امام حسین (ع) جدا کنند اما به کوری چشم همه آنها خداوند هر روز بر عظمت سالار شهیدان و اصحاب باوفای آن حضرت می‌افزاید.

امام جمعه گناوه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز از حوزویان تبلیغ خواستند و اظهار نگرانی کردند و فرمودند که در حوزه علمیه باید نگاه اولیه به تبلیغ باشد و فرمودند که تبلیغ نباید در مرتبه دوم قرار گیرد.

ایران اسلامی بر سر منافع ملی خود با هیچ کشوری تعارف ندارد

امام جمعه گناوه با اشاره به بیانیه مشترک روسیه و شش عضو شورای همکاری خلیج فارس پیرامون جزایر سه گانه گفت: در این خطای محاسباتی روسیه در کنار شش عضو شورای همکاری خلیج فارس در پایان نشست اخیر خود در مسکو بیانیه مشترکی صادر و خواهان ارجاع پرونده جزایر سه گانه به دیوان بین المللی دادگستری به منظور حل و فصل این مسئله مطابق با مشروعیت بین المللی بودند.

وی با بیان اینکه این اشتباه و خطای محاسباتی را هم چین و هم روسیه انجام دادند گفت: ایران اسلامی با رهنمودها و تیزبینی رهبر فرزانه انقلاب و صنایع دفاعی و موشکی امروز کشور قدرتمندی است و به فرمایش رهبری «زمان بزن در رو تمام شده است.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه مسئولان کشور و وزارت امور خارجه کشورمان این حرکت را محکوم و از روسیه خواسته‌اند تا پاسخگوی این محاسبه خود باشد گفت: ایران اسلامی بر سر منافع ملی و تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری در هر سطحی تعارف ندارد.

حضرت ابالفضل العباس (ع) هیچ گاه از امام خود جدا نشد

حجت الاسلام رکنی حسینی با تسلیت پیشاپیش تاسوعای حسینی با بیان اینکه در این روز مجالس و محافل به نام حضرت قمر بنی هاشم (ع) است بیان کرد: حضرت ابالفضال العباس (ع) شخصیتی که هیچ گاه از امام (ع) جدا نشد و تا آخرین لحظه زندگی در معیت و همراه با امام خود باقی ماند.

وی با بیان اینکه چندین امام معصوم پیرامون شخصیت، مقام و منزلت حضرت ابالفضل العباس (ع) سخن گفته‌اند بیان کرد: بر اساس روایات آن حضرت ولایتمدار، با بصیرت، با صلابت در ایمان و فدایی ولایت بود و هیچکس نتوانست آنها را از حضرت بگیرد و خداوند مقام و منزلتی به آن حضرت داده که همه شهدا به آن غبطه می‌خورند.

ایران اسلامی بر سر منافع ملی خود با هیچ کشوری تعارف ندارد

امام جمعه باید فراتر از حزب، جناح و گروه باشد

وی با اشاره به ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸ با تقدیر از همراهی همه آحاد و اقشار مختلف مردم، مسئولان دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌ها با ستاد نماز جمعه گناوه و حضور در قرارگاه فرهنگی شهر گفت: نماز جمعه باید قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و تریبون صدای مردم باشد.

وی گفت: شبکه ارتباطات و تعاملات امام جمعه یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار کشور است و ما این افتخار را داشته‌ام که سال‌ها در کنار مردم خوب، ولایتمدار و حسینی دوست شهرستان گناوه باشم و خود را جدای از مردم نمی‌دانم و با اعتقادی که نسبت به مردم دارم تا جای ممکن در کنار آنها برای حل مشکلات تلاش می‌کنم.

امام جمعه گناوه گفت: امام جمعه باید فراتر از حزب، جناح و گروه و به عنوان پدر معنوی شهر چتری برای همه گروه‌ها و افراد و آحاد مردم باشد.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امام جمعه چون منتصب به جایگاه ولایت است، همان دیدگاهی که ولایت نسبت به همه آحاد جامعه دارد این پایگاه منصوب به ولایت نیز همان دیدگاه را داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عاشورای امسال مصادف با روز جمعه خواهد بود نماز جمعه در روز عاشورا، نمازی عاشورایی خواهد بود و در ظهر روز عاشورا در گناوه همزمان با سراسر کشور اقامه خواهد شد.

محکومیت اهانت به قرآن و مقدسات

وی با اشاره به تکرار هتک حرمت قرآن کریم و توهین مجدد به ساحت مقدسات اسلامی در کشور سوئد افزود: این حرکت را به شدت محکوم می‌کنیم و مسئولیت کامل عواقب تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه مقامات این کشور می‌دانیم.

وی گفت: کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر از جمله کشور سوئد بدانند که اینگونه نفرت پراکنی ها نمی‌تواند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف اسلامی و الهی و حقایق قرآن را متوقف کند.

وی گفت: امروز دشمنان اسلام در دنیا به دنبال اسلام هراسی و دین گریزی هستند اضافه کرد: با عنایات اهل بیت (ع) در ایام باقی مانده محرم شاهد حضور هر چه پرشورتر مردم در محافل و مجالس اهل بیت (ع) خواهیم بود.

وی با بیان اینکه درس انس با قرآن را از امام حسین (ع) و کربلا و عاشورا آموخته‌ایم بیان کرد: این ایام فرصت مناسبی برای انس بیشتر با کناب الهی است و در ایم ماه محرم به ویژه شب و روز تاسوعا و عاشورا باید قرآن تلاوت کنیم.

امام جمعه گناوه از حضور و فعالیت همه وعاظ، خطبا و مبلغان در ایام محرم در سطح شهرستان تقدیر کرد.

کد خبر 60305
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار