شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 18 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
بسیج اساتید بوشهر در واکنش به هتک حرمت قرآن بیانیه داد
بوشهر- بسیج اساتید استان بوشهر در واکنش به هتک حرمت قرآن مجید در دانمارک بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیج اساتید استان بوشهر در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال هتک حرمت قرآن مجید توسط کشور سوئد این بار کشور دانمارک در اقدامی رذیلانه اقدام به جسارت به محضر این کتاب آسمانی کرد.

آنچه در این ایام و زمان‌های گذشته در هتک حرمت قرآن صورت گرفته دقیقاً ناشی از دو دلیل مهم است؛ اول، محتوای عمیق و هدایت بخشی قرآن و در نتیجه رویکرد مردم حق طلب جهان به این کتاب و دوم، درماندگی تمدن غربی در برابر این نفوذ جهانی و در نتیجه واکنش‌های رذیلانه در جسارت به قرآن برای خاموش کردن این پیام روشنی بخش عالم گستر.

دشمنان غربی تصور می‌کنند با این اقدامات پست و حرمت شکنی این کتاب روشنگر می‌توانند نور خدا را در دل‌ها خاموش کنند. غافل از اینکه اراده خداوندی بر این تعلق گرفته که هیچ قدرتی با هر امکاناتی و با هر عملکردی توانایی خاموش کردن این چراغ هدایت بخش و نورافکن ظلمت ستیز را ندارد. یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ﴿صف/۸﴾ می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.

این رفتارهای ضد فرهنگی غربی‌ها که با هیچ قانونی از جمله آزادی اندیشه سازگاری ندارد واکنشی منفعلانه در برابر محتوای عظیم انسان ساز قرآن مجید است. این اقدامات که به نحوی ضدیت با اخلاق و کرامت انسانی است نباید با برخورد ضعیف مسلمانان روبرو شود. بلکه باید به بزرگ‌ترین فرصت تبدیل شود. این فرصت از چند جهت قابل توجه است:

۱. اعتراضات شدید مسلمانان در سراسر جهان علیه این کشورهای هتاک به ساحت قرآن و در نتیجه ایجاد صفی واحد و منسجم و متحد در برابر جبهه‌ی کفر و نفاق

۲. این جسارت به محضر قرآن بر خلاف میل غربی‌ها که می‌خواهند حوزه‌ی اثرگذاری قرآن را تقلیل دهند باید به موقعیتی تبدیل شود که مسلمانان با همه ی ابزارهای تبلیغاتی در پیام‌های کوتاه با استفاده از آیات روشنگر این کتاب به معرفی هرچه بیشتر آموزه‌های این کتاب بپردازند.

۳. اعتراضات و اقدامات دولت‌های اسلامی در تجدید نظر با این کشورهای هتاک و حتی تحریم چنین کشورها می‌تواند به عنوان یک اقدام بازدارنده مؤثر باشد.

۴. سازمان‌های بین المللی متعلق به جهان اسلام با فعالیت‌های بین المللی و رایزنی‌های مختلف عرصه را بر این کشورها تنگ کنند تا آن‌ها را به تجدید نظر در رفتار ضد قرآنی‌شان وادار کنند.

بسیج اساتید استان بوشهر این جسارت بزرگ به محضر قرآن مجید توسط کشور دانمارک و همچنین جسارت دوباره کشور سوئد به قرآن مجید را به شدت محکوم می‌کند و از همه مسلمانان به خصوص دانشگاهیان ارجمند می‌خواهد این اقدام را بدون پاسخ نگذارند.

کد خبر 60366
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار