یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
استان بوشهر نیازمند احداث ۱۸۰۰ کلاس درس جدید است
بوشهر- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: استان بوشهر نیازمند احداث هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم احمدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان در استان بوشهر اقدامات و پیگیری‌های فراوانی صورت گرفته است.

وی افزود: مطالعات لازم برای برنامه‌ریزی به منظور تعیین اولویت‌های مدرسه‌سازی در استان انجام شده است و مسائلی همچون جمعیت فعلی، جمعیت کلاس‌های اولی‌های در سال‌های آینده و وضعیت کلاس‌های فرسوده بررسی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با اشاره به بررسی وضعیت آهنگ رشد جمعیت تصریح کرد: هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید تا سال ۱۴۰۶ در استان بوشهر نیاز است.

وی اضافه کرد: در برخی نقاط حفظ وضعیت موجود و افزایش شادابی مدارس کافی است و در برخی نقاط استان نیز وضعیت بحرانی‌تر است که از جمله می‌توان به بوشهر، دشتستان و تنگستان اشاره کرد.

احمدی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ بحرانی‌ترین سال در حوزه فضای آموزشی است تصریح کرد: بر اساس سند طراحی شده برای توزیع اعتبارات نوسازی مدارس تلاش می‌کنیم و با چشم‌انداز حساب‌شده مدرسه سازی را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۶ فضای آموزشی با ۲۵۰ کلاس درس در استان افتتاح شد افزود: امسال نیز ۲۷ مدرسه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ساخت ۴۶ مدرسه آغاز می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با بیان اینکه ۲۵ مدرسه در شهرستان‌های جنوبی استان با اعتبارات نفت ساخته شده است افزود: اعتبارات ملی نیز به سمت مناطقی که مشکلات بیشتری داریم سوق یافته است.

وی از پرداخت بخش عمده مطالبات پیمانکاران نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 60962
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار