جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 10 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
یک زمینه کاری اشباع­‌نشدنی
ایسنا/بوشهر مشاور بازاریابی دیجیتال می‌گوید این زمینه کاری به راحتی اشباع­‌شدنی نیست و به دلیل رقابت روزافزون، همواره تقاضای بازار از توانمندی­‌های موجود در کشور بیشتر است و در حال حاضر شرکت­‌های موفقی در سطح کشور و دنیا را می­توان یافت که فقط در یک زمینه خاص مثل تبلیغات آنلاین یا بازاریابی ایمیلی فعالیت می‌کنند.

علی مشایخ، بنیان­گذار یک آژانس بازاریابی دیجیتال در اولین رویداد صندلی تجربه و ایده با محوریت بازاریابی دیجیتال عنوان کرد: مفهوم بازاریابی دیجیتال تلفیقی از بازاریابی با ابزارهای فناورانه و دیجیتال بوده و به بیان دیگر، بازاریابی دیجیتال وارد کردن بازاریابی به دنیای دیجیتال است.

وی بازاریابی دیجیتال را برخلاف تصور و تفکر عموم افراد، بازاریابی نوین ندانست و بازاریابی دیجیتال را به عنوان یک رویکرد نوین بازاریابی معرفی نکرد.

این مشاور بازاریابی دیجیتال در ادامه به چرایی ارزیابی دیجیتال و سوال «آیا مشکل کسب و کارها بازاریابی دیجیتال است؟» پرداخت و گفت: مشکل از بازاریابی دیجیتال نیست و هر کسب و کار در مرحله اول باید به مباحث پایه مانند محصول، خدمات، تیم‌سازی و غیره بپردازد و در واقع بازاریابی دیجیتال در مرحله آخر قرار می‌­گیرد و همواره هم کارگشا نخواهد بود و گاهی نیز برای برخی از کسب و کارها همان بازاریابی سنتی مفیدتر است.

مشایخ درباره تاثیر بازاریابی دیجیتال عنوان کرد: پایه و اساس بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا (تولید محتوا و انتشار آن) است و بازاریابی دیجیتال باعث رشد و بیشتر دیده شدن کسب و کار شما می‌شود.

بنیان­گذار آژانس بازاریابی دیجیتال  با معرفی ابزارهای بازاریابی دیجیتال و تاثیر آن­ها بر توسعه کسب و کارها اظهار کرد: ابزار قدرتمند SEO معادل Search Engine Optimization به معنای بهینه‌­سازی برای موتورهای جست و جو است. از نمونه­‌ موتور­های جست و جو می­توان گوگل، یاهو، بینگ، پارس­جو و غیره را نام برد.

وی با تاکید بر مفاهیم مدیریت بازاریابی افزود: تا وقتی که مفاهیم مدیریت بازاریابی به خوبی درک نگردند، نباید به سراغ بازاریابی دیجیتال رفت. از دیگر ابزار­های بازاریابی دیجیتال؛ همچون گوگل ادوردز، تبلیغات اینترنتی با معرفی یکی از شرکت­‌های داخل فعال به نام یکتانت و...، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، شبکه­‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، پینترست و پیام­‌رسان‌­های اجتماعی داخلی و خارجی می‌توان یاد کرد.

این مشاور بازاریابی دیجیتال ادامه داد: ابزار SEO برای کسب و کارهای تازه تاسیس مناسب نیست و باید از فاز دوم مجموعه از این ابزار استفاده کنند.

علی مشایخ با اشاره به باید­ها و نبایدهایی در خصوص هر کدام از ابزارها و تعامل آنها با مخاطبان گفت: همه ماجرای کسب و کار و فعالیت من از طراحی وب سایت شروع گردید و بعد از آشنایی با مفهوم بازاریابی دیجیتال، شرکت به سمت بازاریابی دیجیتال تغییر استراتژی داد و توانمندی‌­های مورد نیاز بازاریابی دیجیتال با توسعه تیم کاری فراهم گردید و در حال حاضر شرکت در همه زمینه‌­های بازاریابی دیجیتال در حال خدمت‌­رسانی به مشتریان فردی و سازمانی داخلی و خارجی است.

وی افزود: این زمینه کاری به راحتی اشباع­‌شدنی نیست و به دلیل رقابت روزافزون، همواره تقاضای بازار از توانمندی­‌های موجود در کشور بیشتر است و در حال حاضر شرکت­‌های موفقی در سطح کشور و دنیا را می­توان یافت که فقط در یک زمینه خاص مثل تبلیغات آنلاین یا بازاریابی ایمیلی فعالیت می‌­نمایند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال به تنهایی نمی‌توانند مفید باشند

در پایان این رویداد، دکتر رضا سیاوشی، سرپرست مرکز نوآوری و شتاب­دهی جهاد دانشگاهی استان بوشهر ضمن تشکر از حاضران در وبینار بیان کرد: در بحث کسب و کار و توسعه آن بازاریابی فقط یکی از نقش‌­های کلیدی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد و به سایر جنبه‌­های شروع یک کسب و کار همانند تیم کاری خوب و... نیز بایستی توجه کافی صورت پذیرد و از سوی دیگر، در مبحث بازاریابی نیز با توجه به آمیخته سنتی آن یعنی 4 p که شامل محصول، مکان و بازار هدف، قیمت­‌گذاری و ترویج یا پیشبرد فروش است بایستی به همه این موارد حیاتی و زنجیره­ای توجه صورت بگیرد.

ادامه داد: به عنوان مثال وقتی در کسب و کار محصول و قیمت آن به درستی تعریف نگردیده باشد، ابزارهای بازاریابی دیجیتال به تنهایی نمی‌­توانند کارگشا و مفید باشند. ابزارهای بازاریابی دیجیتال عمدتاً در p چهارم یعنی ترویج یا پیشبرد فروش جای دارند و برای موفقیت کسب و کارها از منظر مدیریت بازاریابی بایستی به همه اجزای آمیخته بازاریابی و بهره‌گیری از ابزارهای دنیای دیجیتال توجه کافی صورت پذیرد.

به گزارش ایسنا، اولین رویداد صندلی تجربه و ایده با محوریت بازاریابی دیجیتال، از مجموعه رویدادهای برنامه­‌ریزی شده مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی استان بوشهر ویژه توسعه کسب و کارهای فناورانه جوانان با حضور "علی مشایخ"؛ بنیان­گذار آژانس بازاریابی دیجیتال رادین و مشاور بازاریابی دیجیتال به عنوان مدرس و سخنران برگزار شد.

انتهای پیام

کد خبر 16616
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار