پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
خیز آرام و بی صدای کرونا در اردبیل/بیش از ۲۰۰ بیمار بستری هستند
اردبیل-آمار های منتشر شده کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ۲۴ ساعته گذشته نشان می دهد تعداد بیماران کرونایی بستری در حال افزایش بوده و به ۲۰۹ بیمار رسیده است.

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه موج مسافرت‌ها به مقصد استان اردبیل آغاز شده است اظهار کرد: اگر مراقبت‌ها و رعایت توصیه‌ها را به صورت دقیق شاهد نباشیم، گرفتار موج خطرناک کرونا خواهیم شد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد با افزایش دمای هوا به شدت استفاده از ماسک کمتر شده و گردهمایی‌ها و تجمعات افزایش یافته و بهتر است با دوری از پرهیز از این شرایط اجازه ندهیم تا بیش از این کرونا به سلامت جامعه آسیب بزند.

حبیب‌زاده به تشریح آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در اردبیل پرداخت و افزود: بیش از ۶۶ هزار نفر واکسن نوبت اول، بیش از ۲۷ هزار نفر واکسن نوبت دوم و در مجموع بیش از ۹۴ هزار نفر نیز واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: به هیچ وجه زدن واکسن عوارض و التهابات خطرناکی را به همراه ندارد، ولی افرادی که علائم اولیه بیماری کرونا را دارند، باید قبل از تزریق واکسن از مراکز بهداشتی و درمانی مشاوره بگیرند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون عمومی در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد که بیشتر واکسیناسیون با استفاده از واکسن داخلی انجام می‌شود که با عوارض کمتر و قطعاً با اطمینان سلامتی بیشتر همراه خواهد بود.

حبیب‌زاده آمار بستری‌های روزانه کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۳۹ نفر اعلام کرد و گفت: متأسفانه در شبانه روز گذشته یک مورد فوتی کرونایی داشتیم و تعداد بیماران بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه به ۴۶ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به آمار کل بیماران بستری همزمان در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۰۹ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ترخیص و بهبودی ۲۰ بیمار کرونایی بودیم.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های مشگین شهر، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 27631
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار