جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
یاسوج - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۸۷ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۰۴۹۸ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۴۶۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ٣٥ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستانهای بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و دنا می‌باشند. همچنین از ۳۱۳ نمونه رپید تست گرفته شده ۱۵ درصد موارد مثبت و بترتیب در گچساران، بویراحمد، لنده و چرام می‌باشند.امروز تعداد موارد مبتلا در استان بعد از حدود دو ماه از مرز ٢٠٠ نفر گذشت که نشان دهنده ورود کرونای هندی به استان و شروع پیک سوم می‌باشد و احتمالاً طی روزهای آینده بقیه شهرستانهای استان نیز قرمز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: از مردم شریف استان تقاضا داریم در این شرایط بحرانی و خطرناک از ترددهای غیر ضروری در مکان‌های شلوغ، مراکز بهداشتی و درمانی و بازارها خودداری و با صبر و تحمل در این روزها، از رخداد اتفاق‌های ناگوار برای خانواده و جامعه جلوگیری نمایند.

یزدان پناه افزود: سفر به روستاها و مراسمات جمعی منجر به انتقال و گسترش بیماری شده و افراد زیادی مبتلا خواهند شد که در طی هفته‌های آینده تخت خالی بیمارستانی برای پذیرش بیماران وجود نخواهد داشت و مرگ و میرها افزایش خواهد یافت. در این شرایط شرکت در هر گونه تجمع و دورهمی اعم از مراسم عروسی، تشییع جنازه، مراسم سیاسی و.. باعث مبتلا شدن تعدادی از مردم و مرگ عده‌ای از آنها خواهد شد که برپا کنندگان مراسم باید جوابگو باشند.

وی اذعان داشت: لذا با توجه به اینکه پیک سوم بیماری در استان شروع شده است رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده همه مردم در سنین مختلف از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی حداقل ٢ متر، تهویه مناسب ساختمان‌ها، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، خودداری از حضور غیر ضروری در مناطق پرخطر مانند بازارها و مراکز بهداشتی درمانی لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که افراد واجد شرایط که برای تزریق واکسن فراخوان می‌شوند در ساعت و مکان تعیین شده حضور یابند تا واکسن آنها تزریق شود و بتوان مرگ و میر افراد با ریسک بالا را کم کرد.

کد خبر 27841
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار