شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کمبود دارو در بیمارستان امام حسن بجنورد
بجنورد-بیمارستان امام حسن بجنورد که محل نگهداری بیماران کرونایی است اکنون با مسائلی همچون کمبود دارو مواجه بوده؛ همچنین به دلیل عدم ضرر بخش خصوصی، ازمردم تست‌های پزشکی غیر ضرور گرفته می شود.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: بیماری کرونا دارای ابعاد مختلفی است که می‌توان آن‌ها را به صورت مجزا بررسی کرد؛ بخشی از وضعیت کرونا مربوط به جامعه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و بخشی از آن مرتبط با نحوه مدیریت مسئولان می‌باشد.

خبرگزاری مهر خراسان شمالی بارها و بارها از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان گزارش تهیه کرده و همواره سعی داشته مردم را به رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی سوق دهد.

اما این سکه روی دیگری دارد و آن نحوه انجام وظایف و مدیریت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی است.

از ابتدای شیوع کرونا در استان، انتقادات فراوانی نسبت به دانشگاه علوم پزشکی وارد می‌شد که عدم اعلام آمار دقیق کرونا و عدم نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در نقاط شلوغ جزئی از آن موارد بوده است؛ اما این بار به درون بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی در آن هستند ورود خواهیم کرد تا وضعیت را مورد بررسی قرار دهیم.

پزشکان و پرستاران متعددی نسبت به عدم مدیریت صحیح بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد که محل بستری بیماران کرونایی است، انتقاد دارند و معتقدند بی نظمی، ناهماهنگی و عدم اتخاذ تصمیمات درست باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای بیماران کرونایی و بیماران سایر بخش‌ها شده است.

مدیریت غلط باعث کمبود دارو شده است

یکی از پزشکان حاضر در بخش کرونا بیمارستان امام حسن بجنورد که مایل به افشا نامش نبود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدیریت بیمارستان امام حسن (ع) اکنون بسیار ضعیف عمل می‌کند و این عدم مدیریت در بخش کرونا بیشتر به چشم می‌خورد.

وی افزود: از زمانی که بیمارستان امام حسن به بیماران کرونایی اختصاص یافت، بیماران داخلی جایی برای بستری ندارند و این در حالی است که بیمارستان امام رضا، هم امکانات سی تی اسکن دارد و هم صرفاً بیماران اعصاب و روان در آنجا بستری هستند.

کمبود دارو در بیمارستان امام حسن بجنورد/نرخ آزاد برای خدمات دولتی

این پزشک با تاکید بر اینکه بیمارستان امام حسن امکانات لازم برای پذیرایی از بیماران کرونایی را ندارد، گفت: سی تی اسکن بیمارستان دائم در حال خراب شدن است لذا بیمار کرونایی را برای انجام سی تی اسکن به بیمارستان‌های دیگر می‌برند که خود این امر بسیار خطرناک است.

وی کمبود دارو به دلیل مدیریت ضعیف در بیمارستان را دیگر مشکل این بیمارستان دانست و افزود: اکنون دچار کمبود داروی انوکساپارین هستیم؛ این دارو مورد نیاز بیماران قلبی نیز است اما به خاطر اینکه تمام داروها به بیماران کرونایی اختصاص داده می‌شود، داروی انوکساپارین برای بیماران قلبی نداریم؛ در حالی که می‌توان داروهای ضد انعقاد خون دیگری را به بیماران کرونایی داد.

مجموعه دولتی که هزینه خصوصی دریافت می‌کند

یکی دیگر از پزشکان این بیمارستان نیز به خبرنگار مهر گفت: داروخانه بیمارستان با کمبود دارو مواجه است و همراهان بیماران مجبور هستند برای تهیه دارو به داخل شهر بروند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار از سفر مقام معظم رهبری برای ساخت دپارتمان تشخیص درمانی قلب، گفت: این مجموعه با بودجه دولتی ایجاد شده اما اکنون در اختیار بخش خصوصی است.

وی بیان داشت: هرچند در حالت عادی بیمار هزینه دولتی پرداخت می‌کند اما به دلیل ضرر نکردن بخش خصوصی، از تمام بیماران آنژیوگرافی گرفته می‌شود تا بیمار مجبور به پرداخت هزینه باشد؛ در حالی که در بسیاری از اوقات بیمار اصلاً نیاز به این مسئله ندارد.

این پزشک ارائه خدمات را به صورت کلی ضعیف توصیف کرد و گفت: مدیریت مجموعه می‌تواند با اقداماتی شرایط بهتری را برای مردم و بیماران فراهم کند.

این در حالی است که سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آبان ماه سال گذشته در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بود: دپارتمان تخصصی قلب مدتی است که آماده بهره برداری می‌باشد اما به دلیل اینکه پزشک متخصص با تجربه و نیروی انسانی نداشتیم معطل مانده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان داشت: اکنون این مجموعه از طریق واگذاری به بخش غیر دولتی در حال راه اندازی است.

وی با تاکید بر اینکه خدمات با تعرفه دولتی به مردم ارائه خواهد شد، گفت: اگر خود دانشگاه مدیریت دپارتمان را برعهده می‌گرفت ماهانه بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

طبق گفته پزشکان حاضر در بیمارستان امام حسن اکنون این اتفاق رقم نمی‌خورد و بیماران مجبور به پرداخت هزینه با نرخ خصوصی هستند.

اینک بیماران و پزشکان بیمارستان امام حسن بجنورد از نحوه مدیریت این مجموعه گله دارند و معتقدند با توجه به امکانات موجود خدمات بیشتری را می‌توان به مردم ارائه داد.

کد خبر 27857
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار