جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
۳۲۰ پرستار به سیستان و بلوچستان رفتند
معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام ۲۳۰ پرستار با همکاری فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حضرتی، گفت: در پی خیز موج پنجم کووید ۱۹ و افزایش مبتلایان به این بیماری و درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل با همکاری دانشگاه شهید بهشتی، تهران، مشهد، اسد آباد، تربت حیدریه، اراک، خراسان شمالی و همکاری مسئولانه و مدبرانه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران تعداد ۲۳۰ نفر از گروه‌های پرستاری به صورت داوطلب به سیستان و بلوچستان در دو مرحله اعزام شدند.

وی افزود: ۳۰ پرستار متخصص آی سی یو از دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت ارتقای کیفی خدمات ارائه شده و فعال نمودن تیم تنفسی برای نظارت و مدیریت مراقبت کووید ۱۹ در مراکز درمانی این استان مستقر شدند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران با اعزام ۲۰۰ پرستار و بهیار به این استان موافقت کرده که از هجدهم تیر در سیستان و بلوچستان مستقر شدند، گفت: با توجه به شدت بیماری و افزایش مبتلایان و بستری‌ها و کمبود نیروی پرستاری، پرستاران داوطلب با هماهنگی معاونت پرستاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری به کمک و همراهی همکاران پرستاران خود جهت خدمت رسانی به مردم در این استان شتافتند.

حضرتی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را مؤثرترین و بهترین راه برای کاهش ابتلاء و مقابله با کرونا دانست و افزود: کادر بهداشت و درمان و بویژه پرستاران پس از ۱۷ ماه تلاش شبانه روزی از مردم فهیم و صبور ایران خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا انجام کامل واکسیناسیون هستند.

کد خبر 28062
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار