جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
شدیدترین شیب افزایش مبتلایان به کرونا/ احتمال افزایش فوتی ها
کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان دارای تندترین شیب افزایش بیماران کرونایی در کشور است تاکید کرد: در حال طی کردن سنگین‌ترین پیک هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: تا این لحظه یک هزار و ۳۲۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند که ۲۰۲ نفر از آنها در آی سی سیو تحت مراقبت‌های ویژه می‌باشند.

رشیدی نژاد با بیان اینکه در هفته گذشته آمار مبتلایان در استان رو به افزایش بوده است، افزود: نسبت به کل کشور، استان کرمان شدیدترین شیب افزایش مبتلایان به کرونا را داشته است و این سنگین‌ترین پیکی است که در حال عبور از آن هستیم و پیش بینی می‌شود آمار فوتی‌ها نیز افزایش پیدا کند.

ظرفیت بیمارستان‌ها جنوب استان کرمان پر شده است

وی همچنین با بیان اینکه به دلیل وضعیت نامطلوب و افزایش بیماران در حال اضافه کردن تخت بستری به بیمارستان‌ها هستیم، گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها مخصوصاً جنوب استان کرمان پر شده است و این باعث سرریز شدن آنها به بیمارستان‌های کرمان شده است و در هر فضایی از بیمارستان‌ها که می‌توانستیم تخت بستری تعبیه کرده‌ایم تا بیماری در راهروها نماند.

رشیدی نژاد افزود: بیمارستان‌های مختلف اعم از بیمارستان ارتش و حضرت فاطمه همکاری خوبی با ما دارند و با بیمارستان‌های خصوصی مکاتباتی انجام داده‌ایم و از آنها تخت قرض گرفتیم. مجبور شدیم بخش‌هایی از بیمارستان‌ها را تعطیل و برای بیماران کرونایی آنجا را ایزوله کنیم که کار شبانه روزی انجام می‌شود و بسیار طاقت فرسا است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۲۰ بیمار در بیمارستان افضلی پور کرمان بستری هستند و در بیمارستان پیامبر اعظم در هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ بیمار بستری داشته‌ایم.

پیش بینی تزریق روزانه ۱۰ هزار دوز واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان افزایش سرعت واکسیناسیون در استان گفت: دو مرکز واکسیناسیون در هفته گذشته به مراکزی واکسیناسیون ما اضافه شد که اکنون ۶ مرکز فعال در رابطه با واکسیناسون داریم و پیش بینی می‌شود روزانه حداقل ۱۰ هزار واکسن تزریق کنیم و با توجه به اینکه همکاران ما از صبح تا شب در مراکز حضور دارند خواهشمندم مردم برای جلوگیری از ازدحام در ساعات گوناگونی به مرکز مراجعه کنند.

رشیدی نژاد افزود: افراد برای ثبت نام می‌توانند از سامانه استفاده کرده و در صورت دریافت پیامک به مراکز واکسیناسون مراجعه کنند. آمار ثبت نامی ها در کرمان استقبال خوبی داشته است ولی در شهرستان‌ها تعداد خیلی کمی ثبت نام کرده‌اند که از فرمانداران تقاضا می‌شود که مردم را به انجام واکسیناسیون تشویق کنند.

وی گفت: درست است که واکسیناسیون مصونیت کامل ایجاد نمی‌کند ولی سیر بیماری رو کندتر می‌کند و باعث می‌شود در صورت بیمار شدن حالشان وخیم نشود و در دوران کوتاهتری بهبود پیدا کنند و آمار فوتی‌ها کاسته شود.

رشیدی نژاد اظهارکرد: متأسفانه کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در شدیدترین وضع کشور داریم و تعطیلی‌ها جواب نمی‌دهد. اگر وضع همین گونه پیش برود، تخت بستری نخواهیم داشت پس باید بر رعایت بهداشت و ماسک زدن سخت گیری بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 28478
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار