جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کرونا در اردبیل سوار بر آسانسور مرگ/۱۷ بیمار جان باختند
اردبیل- روزهای مرگ بار کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته۱۷ نفر جان خود را از دست داده اند و آمار بستری های روزانه نیز همچنان روند صعودی دارد.

شهرام حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۱۸۰ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند.

وی آمار بهبود یافتگان نسبی را در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۹۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تشریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۲۸۶ هزار و ۷۹ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۳۷ هزار و ۳۶۱ دوز مربوط به نوبت اول و ۴۸ هزار و ۷۱۸ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، پارس‌آباد، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر و نیر در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام گرفته هم اکنون هرگونه علائم شبیه به سرماخوردگی از قبیل تب، سردرد، سرفه یا آبریزش بینی جزو علائم کرونا محسوب می‌شود و به شهروندان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حبیب زاده بیان کرد: دیر مراجعه کردن و عدم توجه به علائم بیماری موجب انتقال ویروس و افزایش آمار فوتی‌های کرونا شده است و شهروندان باید از تجمعات در فضاهای بسته و تجمعات خانوادگی خودداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را چه در منزل چه در مواقع ضروری حضور در اجتماع رعایت کنند.

کد خبر 30641
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار