پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
نفس تنگ اردبیل در اوضاع وخیم کرونا/۱۱۴۳ بیمار بستری هستند
اردبیل - شیوع ویروس کرونا و افزایش فوتی ها در استان اردبیل همچنان روند صعودی دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر از بیماران جان خود را از دست داده و یک هزار و ۱۴۳ بیمار مورد مداوا قرار گرفتند.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های روزانه از بیماران بهبود یافته کرونایی بیمارستان‌ها پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا در سطح استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۱۴۲ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران جدید کرونایی استان اردبیل قرار گرفته و تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۸۳۵ بیمار رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت ۱۳ بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۲۵ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

حبیب زاده تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۱۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۳۹۳ هزار و ۴۳۹ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۹۳ هزار و ۷۶۹ دُز مربوط به نوبت اول و ۹۹ هزار و ۶۷۰ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: متأسفانه آنچه طی چند روز اخیر شاهد بوده ایم افزایش تردد مردم در سطح شهر است و ضروری است تا مردم در خانه ماندن را در این روزهای کرونایی رعایت کنند.

حبیب زاده با بیان اینکه دورهمی های خانوادگی و دوستان همچنان محل انتقال کرونا است، اظهار کرد: آمار افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان نشان می‌دهد درصد بالایی از این بیماران از یک خانواده هستند و بیماری کرونا را در اثر مهمانی‌ها و دور همی های خانوادگی به یکدیگر انتقال داده اند و یا در اثر سهل انگاری و حضور در تجمعات خیابانی که این روزها در پیاده روها شاهد هستیم مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: ممکن است در روزهای آینده با کمبود جدی فضای لازم برای بستری بیماران در استان مواجه شویم چرا که پذیرش و درمان مبتلایان نیاز به تخت، پرستار و اکسیژن کافی دارد که تأمین همه آنها زمانبر و بسیار سخت است.

کد خبر 31853
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار