پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 2 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
خروج ۵ شهرستان ایلام از وضعیت قرمز/ آمار فوتی ها همچنان بالاست
ایلام-هرچند روز گذشته پنج شهرستان ایلام از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند ولی همچنان آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان بالا است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و عده‌ای از مردم همچنان بی خیال پروتکل‌های بهداشتی هستند، بیشترین آمار فوتی‌ها افرادی هستند که واکسن تزریق نکردند و اعتقادی به واکسیناسیون ندارند.

این ویروس مهلک برای مراجعان به برخی ادارات مشکل ساز شده است و کارکنان زیادی نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. هرچند روز گذشته پنج شهرستان ایلام از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند ولی همچنان آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان بالا است.

تاکنون ۵۶ هزار و ۵۹۰ نفر در استان ایلام به کرونا مبتلا شده و متأسفانه یک هزار و هشت نفر به دلیل کرونا فوت شده‌اند.

وضعیت کرونایی شهرستان هلیلان

یکی از شهروندان هلیلانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی خیلی وقت است که در این شهرستان رعایت نمی‌شود و این رعایت‌ها کم رنگ شده است.

معصومه عبدی تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث شد هلیلان هفته گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد، برگزاری گسترده مراسم ختم در سطح منطقه بوده است.

خروج ۵ شهرستان ایلام از وضعیت قرمز/ آمار فوتی ها همچنان بالاست

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آمار تاکنون تعداد ۹۱۷ نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شده که تعداد ۴۱ نفر آنها بستری هستند و متأسفانه از این تعداد ۲۰ نفر فوت کرده‌اند.

فاطمه کریمی افزود: باید رفت و آمدهای غیرضروری را در شهر کاهش دهیم و نسبت به این شرایط بحرانی حساسیت بیشتری داشته باشیم، همچنین مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دوباره به شرایط عادی برگردیم.

وضعیت کرونایی شهرستان مهران

چند وقتی است که وضعیت کرونایی در مهران بحرانی است و آمار کرونا در مهران هر لحظه افزایش می‌یابد. مدیر بیمارستان امام حسین (ع) مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه مردم رعایت نمی‌کنند و شرایط کنونی شهرستان جالب نیست، چیزی که از مردم می‌خواهیم این است پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

ایرج محمودی افزود: در حال حاضر ۳۱ بیمار بستری در بخش ایزوله بیمارستان بستری هستند، این آمار روند سیر صعودی را نشان می‌دهد و از مردم خواهشمندیم که با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کادر بهداشت و درمان را یاری کنند.

خروج ۵ شهرستان ایلام از وضعیت قرمز/ آمار فوتی ها همچنان بالاست

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود اینکه روند مبتلا به کرونا در این شهر در حال افزایش است، روند واکسیناسیون نیز در شهرستان شتاب گرفته است.

بهروز سهرابیان افزود: تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ دوز واکسن در شهرستان تزریق شده است، افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند حدود ۳۱ درصد جمعیت هدف بوده، یعنی بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دوز اول واکسن کرونا تزریق شده است.

ثبت‌نام واکسیناسیون دانشجویان و طلاب ایلامی آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان و طلاب ایلام آغاز شده است.

جمیل صادقی فر عنوان کرد: دانشجویان زیرمجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه و با ورود کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه ثبت نام و بلافاصله زمان و مکان تزریق واکسن را انتخاب کنند.

وی افزود: پس از ثبت نام بر اساس نوبتی که برای آنها در سامانه اختصاص می‌یابد و پیامکی که ارسال می‌شود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

تزریق ۲۵۴ هزار دوز واکسن کرونا در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همه جمعیت بالای ۱۸ سال این استان طی یک ماه تا ۱.۵ ماه آینده در صورت وجود واکسن کرونا حداقل یک دوز دریافت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به پیش بینی پیک‌های احتمالی در آینده برای قطع زنجیره انتقال باید افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند و در صورتی که پوشش واکسیناسیون بالا باشد، خطر بیماری کمتر خواهد بود.

خروج ۵ شهرستان ایلام از وضعیت قرمز/ آمار فوتی ها همچنان بالاست

صادقی فر اضافه کرد: کل جمعیت بالای ۱۸ سال استان ۴۱۸ هزار نفر است که بیش از ۱۷۳ هزار نفر یک دوز و ۸۱ هزار و ۷۶۲ نفر نیز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که مجموع واکسیناسیون استان، ۲۵۴ هزار و۷۷۷ نفر است.

وی گفت: نگرانی ما از این است که تاکنون ۳۰ درصد افرادی بالای ۴۰ سال واکسن نزده‌اند و در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند.

از کرونا و رعایت پروتکل‌ها زیاد سخن گفته شده و همچنان هم ادامه دارد، از زوایای مختلفی به این قضیه پرچالشی که همه دنیا را درگیر کرده است پرداخته شده است.

محدود شدن ارتباطات اجتماعی و خانوادگی یکی از موضوعات مهم در این میان بود که روزهای سختی را برای خیلی‌ها رقم زد و البته بودند کسانی که بی توجه به این قضیه و با سهل انگاری سلامت خود و دیگران را نادیده گرفتند.

با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان، کرونا همچنان در شهرستان‌های استان ایلام خشک کرده و گذر از پیک پنجم تنها با همکاری مردم امکان پذیر است.

کد خبر 32790
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار