جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
روند ابتلا به کرونا در قزوین صعودی شده است
قزوین- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با گلایه از استقبال کم مردم قزوین از دوز سوم واکسن کرونا، از صعودی شدن آمار ابتلاء و بستری در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر جلال رحمانی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان قزوین که ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که ویروس کرونا در استان قزوین در حال رشد مجدد است و در در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد بستری جدید به مجموع بستری‌های استان اضافه شده و تعداد مراجعان به مراکز درمانی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در ۳ روز گذشته هیچ‌گونه مورد فوتی گزارش نشده است تبیین کرد: مجموع فوتی‌های فرودین ۲۱ نفر بوده و غالب فوتی‌ها مربوط به سنین بالای ۶۰ سال بوده است.

این مسئول یادآور شد: شهرستان قزوین و آبیک در رنگ‌بندی نارنجی و شهرستان‌های البرز، آوج، تاکستان و بویین‌زهرا نیز در رنگ‌بندی زرد قرار دارند.

وی عنوان کرد: در هفته اخیر الموت شرقی و بخش مرکزی شهرستان قزوین و همچنین شهرک عارف شهر قزوین بیشترین ابتلاء به کرونا را داشته‌اند.

این مسئول اذعان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در شهرستان تاکستان بخش مرکزی و ضیاءآباد در شهرستان بویین‌زهرا بخش مرکزی در شهرستان آوج نیز مرکزی و در شهرستان آبیک نیز بخش مرکزی و بشاریات بیشترین آلودگی‌ها را دارد.

وی به وضعیت واکسیناسیون استان اشاره به اینکه استقبال از تزریق و تکمیل واکسیناسیون در استان کاهش یافته عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۲ میلیون ۶۰۸ هزار و ۴۰۷ دز واکسن در استان تزریق شده است و استقبال در سطح استان به‌قدری کم است که در روز گذشته تنها ۷۵۰ دز واکسن تزریق شده است.

رحمانی با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون مطرح کرد: کلیه ادارات برای تکمیل واکسیناسیون کارمندان خود اهتمام داشته باشند و واکسیناسیون دانش آموزان نیازمند توجه ویژه آموزش‌وپرورش است و نیز اصناف باید همکاری بیشتری در بحث واکسیناسیون داشته باشد.

وی بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌شدت کاهش یافته است که به نظر می‌رسد رسانه‌ها باید بیش‌ازپیش در خصوص فرهنگ‌سازی این موضوع تمرکز کنند.

رحمانی در خصوص وضعیت استان در خصوص شیوع بیماری سرخک نیز یادآور شد: شیوع ویروس سرخک در کشور در حال طغیان است اما در استان یک مورد ابتلاء به سرخک، در یکی از روستاهای شهرستان آوج گزارش شده بود که بیمار با رعایت شرایط قرنطینه بهبود یافته است.

کد خبر 44996
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار