یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مراودات اقتصادی بوشهر و آفریقای جنوبی تقویت می شود
بوشهر- سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های اقتصادی مهمی است که می‌تواند زمینه ساز توسعه مراودات ایران و آفریقای جنوبی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ویکا مازوی کومالو صبح سه شنبه در نشست با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: در سفری که به استان بوشهر داشتیم ظرفیت‌های مختلف موجود در این استان بازدید و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به شرایط مطلوب همکاری دوجانبه بین ایران و آفریقای جنوبی با استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و صادراتی دارد که برای توسعه همکاری‌ها مناسب است.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران یکی از اولویت‌ها را افزایش حجم مبادلات تجاری آفریقای جنوبی با استان بوشهر به عنوان نقطه مشترک دو طرف دانست و تاکید کرد: ظرفیت استان بوشهر می‌تواند زنجیره اقتصادی این کشور را تکمیل کند.

وی با اشاره به اینکه مقدماتی برای سفر رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی در نظر گرفته شده است ادامه داد: بر اساس کمیسیون مشترک بین ایران و آفریقای جنوبی برای توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری در قالب ۲۳ تفاهم‌نامه بررسی می‌شود.

کومالو با اشاره به بررسی ظرفیت‌های مختلف استان بوشهر گفت: این استان می‌تواند روابط اقتصادی گسترده‌ای با آفریقای جنوبی داشته باشد که با تفاهم‌نامه‌های در نظر گرفته شده، استان بوشهر می‌تواند بخش‌های مختلف آن را پوشش دهد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به اینکه ۱۸ تفاهم‌نامه عملیاتی می‌شود گفت: علاقه زیادی برای توسعه روابط در استان بوشهر با آفریقای جنوبی وجود دارد و در این زمینه ظرفیت‌های تولیدی و تجاری استان مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی محصول خرمای استان بوشهر را از مرغوب‌ترین تولیدات دانست و بیان کرد: تولید خرما استان بوشهر با توجه به مرغوبیت آن می‌تواند زمینه توسعه و گسترش تجارت با آفریقا را فراهم آورد.

کومالو با بیان اینکه مسئولان آفریقای جنوبی، حمایت جمهوری اسلامی ایران از این کشور هیچگاه فراموش نمی‌کنند گفت: در این راستا تقویت ارتباط بین این دو کشور مورد توجه ویژه قرار دارد و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

کد خبر 46496
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار