شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
صنایع فرآوری محصولات شیلات و خرما در استان بوشهر تقویت شود
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید با برنامه‌ریزی و حمایت مناسب، صنایع فرآوری محصولات شیلات و خرما در استان بوشهر تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

وی به نقش مهم بخش کشاورزی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزی یک منظومه در عرصه تولید و پیشرفت است که در عرصه امنیت غذایی دارای نقش مهم و ویژه‌ای است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و فرآوری محصولات بیان کرد: بی‌توجهی به عرصه محصولات کشاورزی ضمن اینکه مقاومت را دچار مشکل می‌کند، اقتصاد را دچار چالش و مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در صنایع فرآوری محصولات شیلات ضعیف است خاطر نشان کرد: باید به سمت توسعه صنایع فرآوری آبزیان گام برداشت چراکه مزیت‌های فراوانی در عرصه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و صادرات دارد.

لزوم ایجاد مجتمع بزرگ صنعتی خرما

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توجه به ایجاد شهرک و مجتمع بزرگ شیلات در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: ایجاد شهرک و مجتمع بزرگ صنعتی خرما در دشتستان در اولویت قرار گرفته شود.

امام جمعه بوشهر وجود ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر را یک ظرفیت مهم دانست و افزود: باید با استفاده از روش‌های نوین دانش‌بنیان و ایده‌های جدید از پرورش آبزیان استفاده کرد.

صفایی بوشهری گرانی محصولات آبزیان در استان را از گلایه مهم مردم استان دانست و خاطر نشان کرد: قیمت محصولات آبزیان در استان بوشهر گران‌تر از دیگر نقاط کشور است که در این راستا راه‌اندازی بازارچه و تعاونی عرضه محصولات آبزیان در استان ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از بحران‌های حوزه کشاورزی تأمین آب است تصریح کرد: استان بوشهر همواره دچار مشکل کم‌آبی بوده که توجه به طرح‌های مختلف سازگار با کم آبی و گیاهان شورپسند یک ضرورت است.

صفایی بوشهری با تأکید بر توجه به صنایع فرآوری محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه شیلات و آبزیان از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید از این ظرفیت در توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی استفاده حداکثری شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز حوزه کشاورزی استان تصریح کرد: باید این سند به‌روز رسانی و اجرایی شود.

امام جمعه بوشهر، از تصویب سند اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ ساله استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: استان بوشهر در تهیه این سند در کشور الگو است.

کد خبر 46865
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار