یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
تداوم فعالیت «مانسون» در بوشهر/ زیرساخت‌های برق و راه خسارت دید
بوشهر- فعالیت سامانه موسمی مانسون در استان بوشهر باعث ورود خسارت‌هایی به تاسیسات برق و زیرساخت‌های راه استان شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: به دنبال فعالیت سامانه مانسون در استان بوشهر، خسارت‌هایی به حوزه زیرساختی و بخش کشاورزی، همچنین فضاهای شهری و روستایی استان بوشهر وارد شد.

هر چند با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، آمادگی خوبی در استان بوشهر برای جلوگیری از بروز بحران و ورود خسارت‌های جانی و مالی صورت گرفت ولی برخی خسارت‌ها اجتناب ناپذیر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر موجب جاری شدن روان‌آب‌ها در برخی نقاط استان شد.

کوروش دهقان از آب‌گرفتگی برخی معابر و جاده‌های استان طی این مدت خبر داد و اضافه کرد: با ورود نیروهای امدادی و عملیاتی بلافاصله نسبت به رفع مشکلات اقدام شد.

خسارت ۲۳ میلیاردی به راه‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: برآورد اولیه خسارت بارندگی‌ها و سیلاب ناشی از سامانه بارشی مونسون به راه‌ها و پل‌های محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل بیش از ۲۳ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان تخمین زده شده است.

عبدالکریم اخترشناس اظهار کرد: در برآورد اولیه، شهرستان دشتستان با ۱۱ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان، شهرستان تنگستان با هفت میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان و دشتی با چهار میلیارد تومان بیشترین خسارت را در حوزه راه‌ها، ابنیه فنی و پل‌ها دیده اند.

وی افزود: در بین محورهای ارتباطی استان نیز محور فرعی برازجان به کلمه در شهرستان دشتستان با حدود هفت میلیارد تومان بیشترین خسارت را از سامانه بارشی مونسون و سیلاب پنجشنبه ۶ مرداد ماه دیده است.

تداوم فعالیت «مانسون» در بوشهر/ زیرساخت‌های برق و راه خسارت دید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با توجه ریزش مجدد کوه در محور اهرم به فراشبند اظهار کرد: این برآورد خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی اولیه بوده و با توجه به ادامه ناپایداری‌های جوی در استان و امکان تشدید بارندگی‌ها در روزهای آتی ممکن است خسارات افزایش یابد.

اخترشناس از آماده باش صد در صد و حضور نیروها و لجستیک راهداری در کنار راهدارخانه‌ها محورهای ارتباطی خبر داد و افزود: از چهارشنبه و به دنبال هشدار سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان، بیش از ۲۰۰ نفر نیرو ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات و لجستیک راهداری در ۱۶ راهدارخانه و همچنین نقاط آسیب پذیر راه‌ها مستقر هستند و به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی همچنین از پایش لحظه‌ای راه‌ها و مناطق حساس راه‌ها بوسیله سامانه‌های هوشمند نظارت تصویری خبر داد و گفت: کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان با کمک ۲۰ سامانه نظارت تصویری نصب شده در مناطق حیاتی راه‌های استان نظیر پل دوقلوی کلل به صورت شبانه روزی به رصد رخدادهای طبیعی و ترافیکی این مناطق می‌پردازند و داده‌های این مرکز جهت اتخاذ تصمیم در اختیار مسئولان استان قرار می‌گیرد.

خسارت ۱۲۶ میلیارد ریالی به تأسیسات برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در جریان فعالیت سامانه مانسون در استان بوشهر ۱۲۶ میلیارد ریال به تأسیسات برق این استان خسارت وارد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی اظهار کرد: عمده تأسیسات خسارت دیده در مناطق جنوبی و مرکزی استان بوشهر است که خسارت شهرستان دشتستان نسبت به سایر مناطق استان خسارت بیشتری داشته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با وجود شدت این بارندگی‌ها برق مشترکان در هیچکدام از مناطق استان بوشهر قطع نشده است.

تداوم فعالیت «مانسون» در بوشهر/ زیرساخت‌های برق و راه خسارت دید

حشمتی ادامه داد: همزمان با آغاز فعالیت سامانه مانسون در استان بوشهر تمام بخش‌های ستادی و عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در آماده باش کامل قرار گرفتند تا تأمین برق مشترکان به صورت پایدار انجام شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت؛ عمده خسارت وارد به خطوط عشار متوسط و پایه برق، سکسیونر، ترانس و پاره گی سیم است.

وی ادامه داد: از مشترکان هم‌استانی انتظار می‌رود در صورت مشاهده شبکه آسیب دیده از دست زدن به آن خودداری و مراتب را فوری از طریق سامانه برق من و یا سامانه تلفنی ۱۲۱ به نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گزارش کنند.

کد خبر 48630
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار