چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 8 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
طغیان دوباره کرونا در اردبیل/ ۴۱ بیمار جدید بستری شد
اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: براساس آمارهای ارائه شده و طغیان دوباره کرونا در سطح استان اردبیل تعداد بیماران بستری شده در اردبیل به ۴۱ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان اردی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ بیمار به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ بستری هستند، اظهار کرد: تعداد مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا و بیماران بستری و همچنین بیماران سرپایی در مراکز درمانی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۴۱ نفر به بیمارستان‌ها و ۲۲۷ نفر به مراکز بهداشتی به صورت سرپایی مراجعه داشته و ۷ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: از این تعداد ۱۰ بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و ۱۴ بیمار پس از بهبودی مرخص شده اند و خوشبختانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، فوتی بدلیل کرونا در استان ثبت نشده است.

محمدیان اردی با بیان اینکه نیمی از بیماران مبتلا به کرونا ممکن است بدون علامت هستند، ادامه داد: مراسم عزاداری حتماً باید در فضای باز برگزار شود و مردم در عزاداری‌ها و تجمع‌ها، حتماً فاصله‌گذاری‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه طبیعتاً تزریق واکسن، جامعه را به ضریب قابل توجهی از ایمنی رسانده است، گفت: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک به حد پایین رسیده و این در حالی‌ست که تنها راه کنترل این ویروس رعایت پروتکل‌ها است، از همه شهروندان درخواست می‌شود که اگر بیش از ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است نسبت به تزریق دوز یادآور نیز اقدام کنند.

کد خبر 48678
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار