چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 1 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان درگناوه با شکوهتر از همیشه برگزار شود
گناوه- فرماندار گناوه گفت:برنامه های امسال یوم الله ۱۳ آبان در شهرستان گناوه باشکوه هرچه تمام تر برگزار شود و همه اقشارحضور بانشاط و پرشوردر راهپیمایی و برنامه‌های این ایام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری صبح پنج شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گناوه با اشاره به در پیش بودن یوم الله ۱۳ آبان و روز استکبارستیزی اظهار داشت: یکی از مهمترین کارهای آموزش و پرورش کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی و دیدارهای چهره به چهره در سطوح مختلف در میان دانش آموزان به این مناسبت است و متولیان آموزش و پرورش باید این موضوع را در رأس فعالیت‌های فرهنگی قرار دهند.

فرماندار گناوه افزود: بیان و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و منویات و خواسته‌های مقام معظم رهبری در کلاس‌های درس توسط معلمان از موضوعات مهم مدنظر در این ایام است که باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه پرچم پرافتخار و مقدس جمهوری اسلامی دارای جایگاه رفیعی است گفت: پرچم مقدس جمهوری اسلامی در همه برنامه‌های این ایام و راهپیمایی به نحو مطلوب و مناسب به کار گرفته شود و علاوه بر آن سر درب مغازه‌ها، ادارات و سطح شهر،، میدان‌های ورودی و خروجی، تاکسی‌های سطح شهر، ترمینال‌ها، ساحل با همکاری همه ادارات مزین به پرچم جمهوری اسلامی شود. و با نصب بنر و شعارهای مناسب انزجار و نفرت خود را از آمریکا فریاد زنند.

وی گفت: محلی با همکاری شهرداری در شهر برای افراشتن پرچم جمهوری اسلامی در نظر گرفته شود و برنامه به این مناسبت تدارک دیده شود.

برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان درگناوه با شکوهتر از همیشه برگزار شود

فرماندار گناوه بیان کرد: با حضور بانشاط و پرشور در راهپیمایی و برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان بار دیگر حضور یکپارچه خود را در مبارزه با استکبار و انزجار و تنفر از آمریکای جهانخوار نشان خواهیم داد و برنامه امسال باشکوه هر چه تمام تر برگزار شود.

وی گفت: پایگاه‌های مقاومت، حوزه علمیه، بویژه دانشگاه‌ها برنامه‌های مناسب با حضور کارشناسان و دیدارهای چهره به چهره برای دانشجویان تدارک دیده شود و پاسخ گوی سخنان جوانان و دانشجویان باشند.

صفری تصریح کرد: به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی باید یکی از دروس مدارس و دانشگاه‌ها توسط اساتید و دانشجویان توانمند حتماً پیرامون این موضوع و جنایات آمریکا علیه ملت و کشور ما و مبارزه با استکبار جهانی باشد و توطئه‌های آنها علیه ملت و کشور بیان و تبین شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد و امنیت لازم و ملزوم همدیگر هستند یادآور شد: اگر امنیت کشور در خطر باشد اقتصاد به تنهایی گره گشا نخواهد بود و بی فایده است و اهمیت این موضوعات باید برای جوانان بازگو و تبیین شود.

وی گفت: امروز در حالی که بیش از چهاردهه از عمر پربرکت نظام اسلامی می‌گذرد اما با اقتدار در برابر دشمنان ایستاده است در حال که امنیت بسیاری از کشورها امروز با دخالت استکبار دچار مشکلات عدیده شده‌اند.

وی گفت: شهرداری باید فضای شهر را با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود به مناسبت‌های مختلف فرهنگ سازی کند و در این زمینه تبلیغات شود و اصناف باید بازار اسلامی را به مناسبت‌ها در کارهای فرهنگی هماهنگ کنند.

برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان درگناوه با شکوهتر از همیشه برگزار شود

ضرورت تولید برنامه و محتوای مناسب و اثرگذار فرهنگی

وی با بیان اینکه کار فرهنگی زمان بر است گفت: می‌توان کارهایی با بهره گیری از زیرساخت‌های موجود انجام داد و امیدواریم که تغییر اساسی در این روزها شاهد باشیم

وی با تاکید بر این اینکه در فضای برنامه شاد آموزش و پرورش زیرساخت خوبی فراهم شده است گفت: تولید برنامه و محتوای مناسب و اثرگذار برای دانش آموزان در فضای این برنامه تولید شود و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار گناوه گفت: رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، ادارات و هر کس توانایی تولید برنامه و محتوای مناسب را دارد برای بیان عملکردها ی نظام اسلامی به مردم بازگو و از انقلاب و نظام اسلامی دفاع شود.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی نشستن و کار نکردن ما به منزله غلبه کردن دشمن است و اگر به سمت جلو حرکت نکنیم دشمنان به سمت ما حمله می‌کنند و لی با برنامه ریزی می‌توان دشمن را مجبور به عقب نشینی کرد.

فرماندار گناوه پیرامون نامگذاری روزی به نام گناوه و معرفی به شورای انقلاب فرهنگی گفت: باید ضرورت نامگذاری این روز و دلایل انتخاب یک روز مشخص به نام روز گناوه با تشکیل یک کمیته فرهنگی متشکل از کارشناسان مربوطه بررسی شود تا و با در نظر گرفتن همه شرایط روزی تعیین شود تا بتوان در این مورد اقدام و شورای انقلاب فرهنگی معرفی کرد.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نماز گفت: نماز باید در جامعه ترویج شود و نمازهای جماعت یومیه برگزار شود.

وی گفت: همه باید نسبت به اقامه نماز اهتمام جدی داشته باشند و ادارات به ویژه تبلیغات اسلامی، اوقاف باید نمازخوانی را ترویج کنند و در مدارس، ادارات این موضوع را در دستور کار خود داشته باشند.

فرماندار گناوه تاکید کرد: نشست فرهنگ عمومی به طور مداوم و مستمر برگزار شود و حضور مسئولان ادارات و همه اعضای اصلی در این شورا الزامی است ضمن آنکه موضوعات جلسه مشخص باشد تا اعضا با اطلاعات در جلسه حضور یابند.

نشست‌های شورای فرهنگ عمومی گناوه مستمر برگزار خواهد شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نشست‌های شورای فرهنگ عمومی هر ۴۵ رو یک بار برگزار خواهد شد و طبق اساسنامه شورای فرهنگ عمومی اگر مسئول اداره در شورا حضور نیابد غیبت محسوب می‌شود لذا اعضای شورای فرهنگ عمومی درخواست می‌شود شخصاً در نشست‌ها حضور یابند.

برنامه‌های یوم الله ۱۳ آبان درگناوه با شکوهتر از همیشه برگزار شود

عبدالرضا محمدی نژاد افزود: اسامی اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای صدور احکام ارسال شده است.

وی گفت: در جلسه امروز به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، هفته کتاب و کتابخوانی، روز شورای فرهنگ عمومی و بررسی نامگذاری روزی به نام گناوه برای ارسال به شورای انقلاب فرهنگی برای تأیید نهایی و پیش اجلاس نماز بررسی می‌شود.

برنامه‌های ۱۳ آبان در گناوه برنامه ریزی شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدیر اداره آموزش و پرورش گناوه با اشاره به هفته برگزاری برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: جلسات در سپاه و آموزش و پرورش برگزار شد و برنامه‌هایی تدارک دیده شد که در این هفته در اجرا خواهد شد.

زنگ استکبارستیزی، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، مجموعه برنامه‌های و مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری، یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی، تجلیل از برگزیدگان قرآنی در سطح کشور و استان از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

ضرغام مردانی با اشاره به وقایع یوم الله ۱۳ آبان افزود: روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت تعدادی از دانش‌آموز به دست رژیم ستم شاهی در ۱۳ آبان ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به عنوان این سه واقعه تاریخی است که در تاریخ معاصر ایران در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است و هر سال این روز با شکوه گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: در برهه کنونی با توجه به شرایط کشور ۱۳ آبان امسال از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است و برنامه‌های امسال با شکوه تر سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

مردانی بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته محل راهپیمایی در گناوه از چهارراه بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز و تا میدان امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است که برنامه‌هایی برای این روز تدارک دیده شده و پس از آن نیز نماز جمعه اقامه خواهد شد.

وی گفت با بیان اینکه ۱۳ آبان تنها متعلق به دانش آموزان نیست و متعلق به همه اقشار مردم است گفت: از همه اقشار مردم شهرستان دعوت می‌شود با شکوه هر چه تمام تر در مراسم این روز شرکت کنند.

وی پیرامون پیش اجلاس نماز گفت: برنامه‌های پیش اجلاس نماز در آموزش و پرورش آغاز شده و در حال انجام است و همایش آن نیز به در گناوه پیش بینی شده که برگزار خواهد شد.

کد خبر 51832
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار