یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
۲۰۹ فقره جواز تأسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شد
بوشهر- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صدور ۲۰۹ فقره جواز تأسیس صنعتی طی ۱۱ ماهه سال جاری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۲۰۹ فقره جواز تأسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۵۶ هزار و ۹۳۱ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال پنج هزار و ۷۱۰ نفر در استان بوشهر صادر شده است.

صفوی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی استان در جهت استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری صنعتی عنوان کرد: مجاورت با کشورهای حاشیه خلیج فارس، منابع غنی فرآورده‌های دریایی، امکانات مربوط به پرورش آبزیان بویژه میگو، وجود تأسیسات بندری مناسب، کشت وسیع نخل‌ها و تولید بیش از ۱۳۰ هزار تن محصول خرما، ذخایر و منابع غنی نفت و گاز در پارس جنوبی (بزرگترین میدان گازی جهان)، وجود بزرگترین پایانه نفتی کشور در جزیره خارگ، پالایشگاه گاز فجر جم و پتروشیمی جزیره خارگ و ده‌ها واحد پالایشگاهی و پتروشیمی در حال احداث و وجود منابع غنی معدنی، از جمله فرصت‌های مطلوب برای ایجاد سرمایه‌های صنعتی در استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر توانمندی‌های مذکور وجود ۱۹ شهرک و نواحی صنعتی و ۴ منطقه ویژه اقتصادی در سطح استان بوشهر از جمله زیر ساخت‌های استان برای ایجاد و توسعه واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف است.

مدیر کل صمت استان بوشهر گفت: دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آمادگی لازم را برای رفع مسائل و مشکلات هر یک از بنگاه‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف نظیر مسائل بانکی، امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و غیره به‌صورت ویژه و مستمر پیگیری و دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به صورت ویژه از بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

کد خبر 55884
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار