یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
ظرفیت‌های اقتصاد دریاپایه برای رشد تولید در بوشهر استفاده می‌شود
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌های اقتصاد دریاپایه برای رشد تولید در استان بوشهر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته توفیقات خوبی در استان داشتیم و تلاش می‌شود که در سال جدید شاهد شکوفایی بیشتری در استان باشیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، پیش‌بینی می‌کنم سال ۱۴۰۲ سال طلایی برای شکوفایی اقتصادی و تولیدی در استان بوشهر باشد و امیدوارم منافع این اقدامات به مردم برسد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم که در این راستا تلاش ویژه‌ای در استان بوشهر صورت می‌گیرد.

محمدی‌زاده با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه‌های تولیدی و صنعتی و اقتصادی اضافه کرد: اقتصاد دریاپایه و استفاده از ظرفیت ۹۳۷ کیلومتر مرز با خلیج فارس، از اولویت‌های استان بوشهر برای رشد تولید است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: در حوزه پرورش آبزیان، سال ۱۴۰۱ با روش‌های نوین و فناورانه، تولید میگو از ۲۸ هزار تن به ۳۹ هزار تن رسید و تولید و برداشت ماهی در قفس نیز سه برابر شده است.

وی اضافه کرد:

استاندار بوشهر یادآور شد: در حوزه تجارت دریایی با توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی، ظرفیت پهلوگیری کشتی‌ها افزایش یافته و در زمینه ته‌لنجی نیز اقدامات ارزشمندی به نفع ملوانان و بازاریان انجام شد.

محمدی‌زاده افزود: میزان سرمایه‌گذاری در استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل رشد محسوسی داشته و در سفر رئیس جمهور به استان نیز ۷۶۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه منجر به عقد قرارداد با بخش خصوصی شد که تحولی در عرصه تولید و اشتغال ایجاد می‌کند.

کد خبر 56313
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار