جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 3 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
اولین مرکز مشاوره شیردهی در شهرستان گناوه افتتاح شد
گناوه- رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: اولین مرکز مشاوره شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهداء (ع) در شهرستان گناوه افتتاح شد.

دکتر عصمت حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سلامت نوزادان تازه متولد شده بیش از هر چیز دیگر ذهن پدر و مادر را به خود مشغول می‌کند که دلیل آن نداشتن اطلاعات کافی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: مراجعه به‌موقع به مشاور شیردهی در همان روزهای ابتدایی کمک بسیاری به کاهش مشکلات شیردهی، کاهش نگرانی والدین و در نتیجه سلامت نوزاد خواهد کرد.

وی گفت: اتاق مشاوره شیردهی یک فضای مناسب برای ارائه آموزش در خصوص وضعیت‌های مناسب شیردهی، روش صحیح شیردهی، شیردهی در شرایط خاص (مثل دو قلویی، شکاف کام و …) و همچنین برطرف کردن مشکلات شیردهی که مادر و نوزاد با آن درگیر هستند، صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: از اولین مراقبت نوزادان (سه تا پنج روزگی) ارزیابی تغذیه با شیر مادر توسط مراقب سلامت انجام شده و در صورتی که طبق دستورالعمل در گروه نیازمند ارجاع به مشاور شیردهی قرار گیرد، به مشاور شیردهی ارجاع تا مشاوره کامل، دقیق‌تر و تخصصی دریافت کنند. همچنین برای بهره‌مندی از تجهیزاتی مانند شیردوش برقی و وسایل کمکی دیگر به کارشناس مشاور شیردهی مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: امید است با برداشتن این گام در آینده شاهد اثرات مثبت آن در بهبود روند تغذیه با شیر مادر باشیم.

وی بیان کرد: اتاق مشاوره شیردهی به‌صورت حضوری و غیر حضوری در تمام ایام هفته به غیر از تعطیلات رسمی در ساعات اداری آماده ارائه خدمات است.

کد خبر 57398
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار