یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
۳۰۰۰ تن ماهی و میگو از مزارع تنگستان برداشت شد
بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: در سال گذشته سه هزار تن ماهی و میگو از مزارع پرورش آبزیان در شهرستان تنگستان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر شنبه در نشست تکریم و معارفه رؤسای شیلات شهرستان تنگستان، اظهار داشت: در سال گذشته سه هزار تن ماهی و میگو از مزارع پرورش آبزیان در شهرستان تنگستان برداشت شد و تولید آبزیان تنگستان نسبت به سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۵ درصد رشد داشت.

فرماندار تگستان با بیان اینکه حوزه شیلات یک ظرفیت بسیار مهم در این شهرستان محسوب شده و باید زمینه‌ای ایجاد کنیم تا اشتغال فردی و بومی نیز در این حوزه پوشش داده شود، افزود: اگر فضایی ایجاد کنیم که بومیان بیشتر در این حوزه وارد شوند، هم کیفیت تولید و تکثیر بهتر خواهد شد و هم مردم منطقه از این نعمت و فرصت بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: معمولاً مدیریت شهرستان در جریان برخی تصمیمات، صدور مجوزها و برنامه‌های اداره‌کل شیلات، قرار نمی‌گیرند و اطلاعی از روند اجرایی کارها ندارند که برای عملکرد بهتر در حوزه شیلات، باید با حضور مدیریت شیلات استان و شهرستان و هماهنگی و پشتیبانی مدیریت شهرستان، برنامه سه ساله‌ای را برای حوزه شیلات تنگستان تدوین کنیم.

لطفی تاکید داشت: زیرساخت‌های حوزه شیلات اعم از اسکله‌ها، تأمین روشنایی، برق و آب تأسیسات این حوزه در دستور کار برنامه‌های آتی شیلات باشد.

مقام عالی دولت تصریح کرد: سه نقطه در بخش دلوار جانمایی شده که پس از انجام فراخوان، برای فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری به متقاضیان بومی منطقه واگذار خواهد شد و بومیان می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی عنوان داشت: از حدود ۱۰۰ متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی‌پروری در استان بوشهر، حدود ۶۰ نفر داوطلب اجرای پروژه خود در تنگستان شدند که این مهم نشان از حمایت و پشتیبانی مدیران شهرستان از سرمایه‌گذاران و حوزه‌های اقتصادی است.

در پایان این نشست از زحمات سلمان محمدی تقدیر و ابوذر حبیبی به عنوان رئیس جدید شیلات تنگستان معرفی شد.

کد خبر 57432
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار