یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
زمینه صادرات آبزیان و خرمای بوشهر به چین تسهیل شود
بوشهر- استاندار بوشهر خرما و میگو را از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و گفت: باید با تلاش مناسب زمینه صادرات آبزیان و خرمای بوشهر به چین تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر یکشنبه در مراسم افتتاح نخستین دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر مراودات تجاری گسترده‌ای با کشور چین دارد.

وی با بیان اینکه مقصد و محل استفاده بسیاری از محصولات تولیدی استان بوشهر کشور چین است، اضافه کرد: امیدواریم با ساز و کارهای لازم یک فرایندی تعریف می‌شود تا بتوان محصولات استان بوشهر در چین استفاده شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: منشأ بسیاری از توسعه ایران و چین در استان بوشهر است چون بخشی از این توسعه معطوف به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است که مرکز آن در استان بوشهر است.

وی با اشاره به فعال شدن نخستین دفتر استانی انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر تصریح کرد: این دفتر فرصت مهمی است تا روند کارها و فعالیت‌ها با چین سرعت بخشیده شود و اقدامات عملیاتی و اجرایی یکی پس از دیگری با سرعت بیشتر انجام شود.

استاندار بوشهر زمینه همکاری استان با چین را در زمینه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا روابط اقتصادی استان بوشهر در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع پایین دستی با چین توسعه می‌یابد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه توسعه در حوزه زیرساخت‌ها یکی دیگر از محور راه‌اندازی دفتر انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر است گفت: تأمین سرمایه و پشتیبانی از پروژه‌های گوناگون از جمله راه‌آهن و بزرگراه از دیگر محورهای فعالیت این دفتر است و با توجه به اینکه استان بوشهر در حوزه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است می‌تواند مقصد گردشگران از چین به این استان باشد.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در حوزه پرورش آبزیان دانست و تصریح کرد: استان بوشهر بیش از ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور تولید می‌کند و یکی از محل‌های مصرف این میگو کشور چین است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۱۵ درصد خرما کشور در استان بوشهر تولید می‌شود تصریح کرد: کشور چین متقاضی این محصول استانی است.

کد خبر 57476
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار