یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 5 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
۸۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان دیر افتتاح یا آغاز شد
بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: در یک سال گذشته حدود هشت هزار میلیارد تومان برای افتتاح یا آغاز پروژه‌های متعدد در شهرستان دیر سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز عصر سه‌شنبه در مراسم کلنگ زنی یک پتروپالایش در محدوده پارس شمالی در بخش بردخون شهرستان دیر، اظهار داشت: از ابتدای روی کار آمدن این دولت تا امروز شاهد دهمین سفر استاندار بوشهر برای افتتاح یا کلنگ زنی پروژه‌ها در شهرستان دیر هستیم.

فرماندار شهرستان دیر افزود: در یک سال گذشته مجموعاً حدود هشت هزار میلیارد تومان برای افتتاح یا آغاز پروژه‌های متعدد در شهرستان دیر سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به ساخت بیش از هشت مدرسه و هفت زمین چمن ورزشی در این دولت در سطح شهرستان، عنوان کرد: همچنین پروژه‌های متعدد آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، صادراتی و بندری انجام شده است و نشان از عزم جدی دولت برای جبران عقب ماندگی‌ها است.

باربرز با بیان اینکه هشت هزار هکتار زمین در شهرستان دیر متعلق به پروژه پارس شمالی است، خاطرنشان کرد: بعد از آن حدود هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای صندوق بازنشستگان نفت که در حال انعقاد قرار است در همین بخش بردخون شروع به کار خواهیم کرد.

تحول اقتصادی دیر

فرماندار دیر با اعلام اینکه شهرستان دیر با ظرفیت‌هایی که دارد یک شهرستان مزیت‌دار در استان بوشهر است، عنوان کرد: حدود ۶۱ کیلومتر زمین‌های مستعد برای پرورش انواع آبزیان داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مجوز پرورش میگوی دو هزار و ۲۰۰ هکتاری در بخش بردخون و هزار و ۸۰۰ هکتاری از دمیگز تا جبرانی را عملیاتی و مجموعه صنعتی که اینجا مستقر می‌شود را فعال کنیم در کنار ظرفیت صادرات به قطر و همچنین حوزه کشاورزی، انفجار اقتصادی در استان بوشهر شکل می‌گیرد و نه تنها شهرستان بلکه می‌توانیم تمام مخارج استان را تأمین کنیم.

فرماندار شهرستان دیر تاکید کرد: با روندی که در پیش گرفته‌ایم تا پایان دولت پروژه‌های بیشتری در سطح شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

کد خبر 57550
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار