شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
غربالگری تنبلی چشم برای هفت‌هزار کودک دیری انجام شد
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر از مشارکت بهورزان و مراقبین سلامت در اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم برای هفت هزار کودک سه تا ۶ سال این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آدمیت نسب پیش از ظهر سه شنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم گفت: شبکه بهداشت و درمان همچون سال‌های گذشته، امسال نیز آمادگی کامل برای همراهی و همکاری با بهزیستی در اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم دارد.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص به موقع اختلالات بینایی و تنبلی چشم افزود: گروه هدف این طرح کودکان سه تا ۶ سال هستند که با انجام معاینات ضمن تشخیص اختلالات بینایی و تنبلی چشم بلافاصله مداخلات لازم برای پیشگیری از معلولیت بینایی ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: امسال حدود هفت هزار کودک سه تا ۶ ساله شهرستان دیّر از طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) بهره‌مند خواهند شد که برای پوشش کامل این طرح نیازمند مشارکت و همراهی والدین این گروه از کودکان است.

آدمیت‌نسب با بیان اینکه عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می‌شود، از خانواده‌ها خواست تا فرزندان سه تا ۶ سال خود را در این برنامه معاینه کنند.

کد خبر 57781
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار