شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
شهرستان دیر هر سال پیرتر می‌شود
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: آمار جمعیت سالمند شهرستان دیر روندی رو به رشد داشته و نیاز به توجه ویژه است.

عباس آدمیت‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت در سال‌های اخیر و تاکید مقام معظم رهبری بر آن، اظهار داشت: اگرچه این مسئله طی سال‌های اخیر مورد توجه و تمرکز بیشتری است، اما در حال حاضر روند سالمندی با شیب بیشتری در کشور در جریان است که برای پیشگیری از وارد شدن آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌ریزی مدونی صورت گیرد.

وی افزود: جمعیت شهرستان دیر نیز با روند تدریجی در حال پیر شدن است و سالمندی از ۸.۵ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۸.۸ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است که به منظور آگاه کردن مردم از این قضیه به مناسبت هفته جمعیت برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: فرهنگ‌سازی‌هایی که قبلاً در راستای کاهش جمعیت جامعه انجام گرفته، امروز سبب شده هنجار تک فرزندی و بی فرزندی در جامعه رواج پیدا کند که باید تلاش مضاعفی برای اصلاح این فرهنگ صورت گیرد.

نرخ بارداری روند مطلوبی ندارد

وی با اشاره به نرخ باروری در این شهرستان، گفت: استاندارد نرخ باروری در کشور ۲.۴ لحاظ شده اما برای نگه داشتن وضعیت کشور در شرایط مطلوب باید به نرخ جایگزین ۲.۱ برسیم و در این بین بر اساس آمار موجود نرخ باروری کشور ۱.۷ است و شهرستان دیر نیز همین نرخ را در داده‌های آماری نشان می‌دهد که وضعیت مطلوبی نیست.

آدمیت نسب افزود: نرخ باروری در شهرستان دیر از ۱.۸ در سال ۱۴۰۰ به ۱.۷ در سال ۱۴۰۱ رسیده که کاهش به میزان ۰.۱ را در پی داشته است.

وی با اشاره به نرخ باروری در جمعیت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت، گفت: کمترین نرخ باروری در جمعیت تحت پوشش مرکز خدمات جامع سلامت مربوط به دیر با ۱.۳۵ و بیشترین مربوط به مرکز بردستان با ۲.۳۱ است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اضافه کرد: برخ باروری در جمعیت تحت پوشش مرکز آبدان ۱.۶۲، مرکز بردخون ۱.۸۳، مرکز دوراهک ۲.۰۱ است.

وی، نرخ رشد جمعیت شهرستان دیر را نامطلوب عنوان کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت در دیر ۰.۸۷، در آبدان ۱.۰۱، در بردخون ۱.۱۷، در دوراهک ۱.۲۹ و در بردستان ۱.۴۷ و به طور کلی نرخ رشد جمعیت شهرستان ۱.۰۷ است که باید برای آگاهی بخشی جامعه و مضرات کم شدن جمعیت و عواقب آن تلاش مضاعف صورت گیرد.

کد خبر 58020
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار