شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیاز امروز جامعه است
گناوه- امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه همه باید به امر ازدواج جوانان کمک کنند گفت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیاز امروز جامعه ما است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رکنی حسینی یکشنبه شب در مراسم ازدواج ۲۰ زوج جوان در قالب جشن‌های وصال به مناسبت دهه امامت و ولایت در گناوه اظهار داشت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیاز امروز جامعه ما است.

امام جمعه گناوه افزود: پیوند زناشویی پیوند مقدسی است که در دین آموزه‌های مبین اسلام بر آن تاکید فراوان شده است و بر اساس آیات الهی، خداوند هدف از ازدواج را مایه آرامش، مودت و محبت بین زوجین بیان فرموده است.

وی تصریح کرد: خداوند در آیات نورانی قرآن کریم به امر ازدواج تاکید کرده است و همه باید کمک کنند و دست جوانان را بگیرند تا زمینه ازدواج آنها را فراهم کنند.

وی گفت: مشکلات و معضلات زیادی در جامعه امروزی بر سر راه ازدواج دختران و پسران وجود دارد و لازم است تا کسانی که می‌توانند به امر ازدواج جوانان و زندگی موفق جوانان کمک کنند پیش قدم این امر شوند.

ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیاز امروز جامعه  است

وی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسان در خانواده‌ها گفت: متأسفانه امروز به دلیل هزینه‌های سنگین، چشم وهم چشم‌ها باعث شده تا امر مهم ازدواج و پیوند آسمانی کمرنگ شود که همه ما وظیفه داریم زمینه و بستر ازدواج جونان را مهیا و آماده کنیم.

وی بیان کرد: در برهه‌ای قرار داریم که جمعیت کشور رو به پیری می‌رود و ما باید با فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان، از تبدیل شدن جمعیت کشور به نسلی بی انگیزه و پیر جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: اگر بخواهیم نسلی جوان داشته باشیم باید مقدمات و کارهای لازم برای پیوند آسان جوانان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: طلاق به یک معضل مهم در جامعه است که کانون گرم خانواده‌ها را تهدید می‌کند و همه مردم استان بوشهر که استانی معتقد، سنتی، ولایی و پایبند به دستورات الهی هستند باید برای جلوگیری از طلاق و کمک به امر ازدواج کمک کنند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در ایام مبارک دهه امامت و ولایت شاهد برگزاری ازدواج آسان ۲۰ زوج جوان تحت حمایت نهادهای حمایتی هستیم که تلاش همه دست اندر کاران این برنامه و مسئولان استانی و شهرستانی قابل تقدیر است.

کد خبر 59511
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار