شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 4 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
توسعه اقتصاد دریاپایه در بوشهر/ میزان جذب اعتبارات بی‌نظیر است
بوشهر- استاندار بوشهر تمرکز بر روی اقتصاد دریا پایه و دریا محور را یکی از سیاست‌های مهم مدیریتی استان بوشهر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با آیت سید هاشم حسینی بوشهری اظهار داشت: کسانی که به دنبال آسیب به نظام جمهوری اسلامی بودند در برابر مردم ایران اسلامی تحقیر شدند و امروز در بدترین شرایط قرار گرفته‌اند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه هر چند گام‌هایی برای بهبود معیشت برداشته شده است، گفت: تلاش برای مطلوب شدن معیشت بیشتر شود تا مردم در سفره‌های زندگی خود لمس کنند.

وی از ابلاغ بخشی از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان خبر داد و عنوان کرد: با جدیت به دنبال ابلاغ مابقی مصوبات هستیم.

محمدی زاده با اشاره به اینکه نعمت‌های دریا فراوان است، تصریح کرد: دریا در جهان نقش اساسی و گسترده‌ای در اقتصاد دارد و باید سعی کرد از ظرفیت‌های حوزه پرورش ماهی، میگو و تولید جلبک در استان بهره برد.

استاندار بوشهر تمرکز بر روی اقتصاد دریا پایه و دریا محور را یکی از سیاست‌های مهم مدیریتی استان دانست و گفت: ایجاد شهرهای جدید ساحلی و انتقال جمعیت به سمت حاشیه دریا می‌تواند در توسعه و درآمدزایی نقش مؤثری داشته باشد.

افزایش ۲۰ درصدی ازدواج

وی عنوان کرد: ازدواج در سه ماه اول امسال نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و طلاق نیز ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

محمدی زاده ادامه داد: در ۱۳ خرداد امسال مصوب شد که در تمام شهرستان‌های استان بوشهر زمین به واجدان شرایط بر اساس قانون جوانی جمعیت واگذار شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: از تاریخ ۷ تا ۱۷ تیر ماه هر شب در یکی از شهرستان‌ها مراسم واگذاری زمین به همراه جشن ازدواج آسان برگزار می‌شود.

وی از واگذاری ۹۶ قطعه زمین به جوانان واجد شرایط جزیره شمالی خبر داد و گفت: استان بوشهر در سال گذشته رتبه سوم اشتغال کشور را کسب کرد که در سه ماه امسال در رتبه اول قرار دارد.

محمدی زاده خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای دستگاه‌های مختلف مصوب شد که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی اضافه کرد: مدیر بی عرضه کسی است که نتواند منابع را جذب کند و بی عرضه تر از آن کسی است که نتواند منابع جذب شده را درست مصرف کند؛ لذا از مدیران شایسته در جذب اعتبارات تقدیر خواهیم کرد و مدیرانی که کم کاری کنند عزل خواهند شد.

کد خبر 59587
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار